Puși în fața prețurilor crescute, peste 40% dintre respondenții la un sondaj de sezon spun că alocă pentru sărbătoarea de Paște același buget ca anul trecut, arată un studiu realizat de Veranda Mall, transmite Economedia. Doar trei din 10 români își propun să aibă parte de un Paște mai generos, planificând să aloce mai mult pentru a aduce bucurie celor dragi. Peste un sfert dintre respondenți (27%) plănuiesc chiar să mai taie din cheltuieli.
Un studiu recent realizat de Veranda Mall, la care au răspuns 2.280 de participanți, a analizat modul în care românii își planifică bugetele pentru Paște în 2024 și prioritățile în ceea ce privește cheltuielile.
În contextul valurilor de scumpiri, cei mai mulți dintre români sunt prudenți cu bugetul pentru masa de Paște, ajustând cheltuielile în funcție de contextul economic și de schimbările din viața personală, arată analiza.
40% dintre participanții la studiu aleg să aloce același buget ca anul trecut, iar 27% plănuiesc chiar să mai taie din cheltuieli. Pe de altă parte, nu sunt puțini nici cei ce sunt dispuși să scoată mai mulți bani din buzunar pentru a se simți bine cu ocazia sărbătorilor Pascale – 32.5% au declarat că vor cheltui mai mult anul acesta comparativ cu 2023.
Conform studiului, majoritatea respondenților intenționează să pună deoparte, pentru masa de Paște, până în 600 de lei. Doar 40% vor cheltui mai mult, un sfert dintre aceștia chiar peste 1.000 lei. Cei mai mulți deschiși să aloce un buget mai generos sunt cei mai în vârstă, de peste 60 de ani (13.68%).
Indiferent de bugetul alocat sau vârstă, românii au aceleași priorități pe lista cumpărăturilor pentru sărbătorile pascale. Marea parte a cheltuielilor se va îndrepta către mâncare și băutură (63.7%), urmată de cadouri (20.8%) și îmbrăcăminte (6.6%). Doar 5% dintre participanți au declarat că vor aloca bani pentru o vacanță, cu un interes deosebit în rândul generației Z și al celor de vârsta a treia.
Când vine vorba de mâncarea pusă pe masă, aproape toți românii aleg să-și cumpere ingredientele necesare pentru a găti ei preparatele. Doar 6.8% aleg să cumpere mâncare gata făcută.