Majoritatea companiilor din România (60%) alocă resurse pentru bunăstarea fizică şi emoţională a echipelor lor în programe de well-being, ce includ evenimente de team building, consiliere şi suport psihologic, precum şi sesiuni de gestionare a emoţiilor şi a relaţiilor, arată un sondaj dat publicităţii joi, citat de Agerpres.
Conform datelor centralizate de Exec-Edu, companie specializată pe segmentul de training, în ceea ce priveşte bugetul alocat în ultimii ani, pentru 41% dintre organizaţii acesta a rămas la acelaşi nivel în ultimii doi ani, în timp ce pentru 38% sumele s-au majorat.
Pe primul loc în topul activităţilor de well-being oferite de companii sunt în continuare tradiţionalele evenimente de team building (72%), urmate de sesiuni de consiliere şi suport psihologic (43%), de gestionare a emoţiilor şi relaţiilor (41%), nutriţie (36%), programe de sport sau spaţii destinate sportului (34%) şi seminarii de educaţie financiară (34%).
Aproape jumătate dintre companiile care nu au implementat deloc activităţi de well-being susţin că le iau în calcul în viitor
Sondajul de specialitate relevă faptul că principalul beneficiu menţionat de către respondenţi, ca rezultat al acestor investiţii, este un grad de implicare mai ridicat al angajaţilor, rezultat pe care o pondere de 72% dintre participanţi l-au scos în evidenţă.
„La fel de importantă este creşterea brandului de angajator, care are drept consecinţă imediată un proces de recrutare mai rapid, în 41% din cazuri, corelată cu o fluctuaţie mai mică de personal, indicată de 36% din companii. De asemenea, 43% dintre respondenţi au observat o creştere a productivităţii şi a performanţei echipelor, în timp ce 13% au indicat că numărul concediilor medicale a scăzut semnificativ. Printre factorii de succes ai unui astfel de program se numără interesul angajaţilor, implicarea managementului, comunicarea şi vânzarea internă, dar şi personalizarea sesiunilor la nevoie reale ale angajaţilor”, se menţionează în concluziile cercetării.
Potrivit sursei citate, principalele provocări întâmpinate de companiile care au introdus aceste cursuri sunt: costurile ridicate asociate cu acestea (41%), lipsa timpului pentru concretizarea lor (40%), lipsa interesului angajaţilor (39%) şi reticenţa managementului companiei (32%).
Totodată, aproape jumătate dintre companiile care nu au implementat deloc activităţi de well-being susţin că le iau în calcul în viitor, pentru că le consideră foarte importante, în timp ce 38% dintre intervievaţi spun că lipsa bugetului a fost principalul obstacol.
La sondajul Exec-Edu, realizat în luna august, au răspuns manageri din industrii, precum: retail, IT, petrol şi gaze, educaţie, FMCG, banking, agribusiness, curierat, transporturi şi consultanţă.
Peste o treime (34%) dintre cei intervievaţi lucrează în companii care au între 100 şi 500 de angajaţi, 30% activează în companii cu peste 500 de angajaţi, 12% în companii cu un număr de angajaţi cuprins între 50 şi 100, iar 22% în firme cu echipe mai mici de 50 de persoane.