Românii au mâncat mai mulți covrigi și merdenele anul trecut, în contextul prețurilor mai mari din restaurante / Simigeriile Luca, Petru, Gigi și Matei au raportat afaceri de aproape 760 mil. de lei

covrigi, merdenele, luca, afaceri Sursa foto: PxHere

Afacerile business-urilor care vând covrigi și merdenele au continuat să crească într-o perioadă în care prețurile din restaurante au explodat și românii au căutat alternative mai ieftine, transmite Economedia. Luca, Petru, Gigi și Matei, primele patru simigerii din țară, au raportat împreună o cifră de afaceri de aproape 760 milioane lei, adică aproximativ 155 milioane euro, potrivit datelor de pe platforma Termene.ro.

Tinervis Group, care deține simigeriile Luca și este controlat de antreprenorul George Adragăi, a raportat o cifră de afaceri de 525 milioane lei, în creștere cu 42% față de 2022, un profit net de 46 milioane lei și 2.371 de angajați. Simigeria, care a ajuns la peste 140 de locații în România, a anunțat în luna mai că s-a extins în Varșovia, Polonia, fiind prima piață străină pe care a debutat lanțul românesc de magazine.

Pe locul doi se află Brio Group, companie deținută de Dragoș Mancaș (95%) și Radu Bejan (5%), care operează brandul Petru. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 103 milioane lei, în creștere cu 6% față de 2022, un profit net de 1,9 milioane lei, în scădere cu 86%, și 615 angajați. Simigeriile Petru dețin 140 de locații în Iași, Piatra Neamț, Suceava, Botoșani și în toată țara.

Compania Nadenka, din Brașov, care deține brandul Gigi, cinci locații fast food sub marca Panini și o donuterie, controlată de antreprenorii Monika Maria Coca și Sebastian Coca, a avut în 2023 o cifră de afaceri de 80,9 milioane lei, în creștere cu 8% față de 2022, un profit net de 6,1 milioane lei și 444 de angajați.

Iar compania din spatele Simigeriei Matei, N.Y.R. Georgiana Trade, a continuat să-și majoreze afacerile de la 40 milioane lei în 2022 la 47,8 milioane lei în 2023. În schimb, profitul companiei a scăzut cu 67%, ajungând la 1,75 milioane lei, în timp ce numărul de angajați a crescut cu 4%, la 189.

Nu doar marile branduri au înregistrat succes în 2023. Și covrigăriile mai mici au avut creșteri semnificative. Sara Pretzel a avut în 2023 o cifră de afaceri de 1,9 milioane lei, în creștere de la 542.000 lei în 2022.

Crosta a raportat anul trecut afaceri de 30,9 milioane lei, în creștere cu 21% față de 2022, iar Patiseria Tineretului a finalizat anul 2023 cu afaceri de 14,4 milioane lei, în creștere cu 4% față de 2022.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *