RetuRo vine în sprijinul HoReCa pentru stabilirea frecvenţei de ridicare a ambalajelor SGR

sgr, ministrul mediului, numar, whatsapp Sursa foto: SGR

RetuRo, administratorul Sistemului Garanție-Returnare (SGR) oferă sprijin operatorilor HoReCa în vederea stabilirii unei frecvențe de ridicare a ambalajelor cu sigla „SGR”, se arată într-un comunicat de presă al companiei, transmis Agerpres.

„În calitate de administrator al Sistemului Garanție-Returnare, unul dintre obiectivele RetuRo este de a îmbunătăți permanent funcționarea sistemului. Avem întâlniri recurente și colaborăm îndeaproape cu toate părțile implicate pentru a identifica dificultățile care apar în această etapă de început și pentru a optimiza aspectele semnalate atât de către operatorii economici, cât și de către consumatori. În preocuparea noastră de a fi alături de toți partenerii noștri și de a-i susține cât mai bine în eforturile lor de a adopta Sistemul de Garanție-Returnare, am început un dialog cu operatorii din domeniul HoReCa pentru a aborda întrebările și provocările specifice pe care aceștia le au în implementarea SGR. În urma feedback-ului și a dialogului deschis cu reprezentanții industriei HoReCa, am identificat o serie de instrumente pe care le vom operaționaliza în perioada imediat următoare pentru a le asigura operatorilor care activează în domeniu o experiență cât mai ușoară de integrare a SGR în activitatea lor”, notează sursa citată.

Printre instrumentele ce urmează a fi operaționalizate în perioada următoare se află și stabilirea unei frecvențe de ridicare a ambalajelor SGR specifice activității de HoReCa, industrie care operează cu un rulaj crescut de produse în ambalaje SGR într-o perioadă scurtă de timp.

Astfel, operatorii HoReCa pot menționa frecvența cu care solicită ridicarea ambalajelor SGR de la punctele lor de activitate (zilele săptămânii în care doresc ridicarea), precum și tipul de material al ambalajelor care vor fi ridicate – sticlă, plastic, metal și volumul estimat.

„În felul acesta, fiecare operator HoReCa beneficiază de un calendar prestabilit în care ambalajele SGR vor fi ridicate, ceea ce va asigura atât predictibilitatea ridicărilor, cât și optimizarea spațiului necesar depozitării ambalajelor și eficientizarea timpului dedicat gestionării acestei activități. De asemenea, această frecvență de ridicare va fi corelată în procesul logistic cu o dimensionare corespunzătoare a mașinilor de transport, astfel încât să fie asigurată creșterea capacității de preluare a ambalajelor SGR. Am pus la dispoziția comercianților din HoReCa o adresă de email dedicată, horeca@returosgr.ro, la care aceștia ne pot contacta pentru subiecte specifice. În plus, operatorii HoReCa au în continuare la dispoziție adresele de email deja comunicate”, precizează RetuRo.

De asemenea, compania va organiza întâlniri recurente cu asociațiile reprezentative ale industriei HoReCa pentru a urmări progresul programului și pentru a gestiona eventualele probleme care apar cât mai eficient. De altfel, joi, 18 aprilie, va avea loc un webinar dedicat HoReCa, în care reprezentanți RetuRo vor detalia și vor răspunde întrebărilor legate de fluxul financiar și logistic.

În seria materialelor de informare, tutorialele „Am o întrebare”, disponibile pe canalul de YouTube al RetuRo, oferă comercianților, inclusiv din industria HoReCa, răspunsuri la cele mai frecvente întrebări, care sunt actualizate permanent cu noi subiecte și aspecte identificate în interacțiunile cu operatorii economici.

RetuRo Sistem Garanție Returnare S.A. este o companie non-profit, creată de un consorțiu de trei acționari privați – Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%), precum și un acționar public – statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).

Administratorul SGR funcționează cu finanțare exclusiv privată și are rolul de a asigura transparența asupra cantităților de ambalaje pentru băuturi puse pe piață și returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deșeurilor de ambalaje, în vederea atingerii țintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *