Canicula a dus la o explozie a comenzilor online în România. În cele mai fierbinți zile ale lunii iulie, românii au comandat mai multă înghețată și apă rece și, potrivit datelor furnizate de platforma de livrări Wolt, care a înregistrat o creștere de peste 20% a comenzilor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Valul de căldură care a cuprins România în această vară a dus la o schimbare semnificativă în comportamentul de consum, cu un impact direct asupra comenzilor online. În cele mai caniculare zile ale lunii iulie, Wolt a raportat o creștere de 20% a volumului total de comenzi și o preferință clară pentru produse răcoritoare și esențiale de sezon.
Vedeta verii a fost, fără îndoială, înghețata, cu o creștere a cererii de până la 40%, urmată de băuturile reci – apă, sucuri, ceaiuri – și produsele lactate (lapte, iaurt, brânză), care au înregistrat creșteri de aproximativ 20%.
Tot în topul preferințelor s-au aflat preparatele rapide pe bază de carne de pasăre, precum meniurile de tip fast-food (Maxi McChicken, Chicken McNuggets, cheeseburgeri) și kebaburile. În plus, tot mai mulți români au comandat salate și produse pentru animale de companie, semn că grija pentru sănătat.
Zilele de joi și vineri au fost cele mai aglomerate în aplicație, cu vârfuri zilnice între 11:00–12:00 și 18:00–19:00. În această perioadă, nu doar numărul comenzilor a crescut, ci și volumul total de produse livrate, cu aproximativ 15%.
Orașele cu cele mai multe comenzi
Cele mai active orașe din rețea în această perioadă au fost: București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași și Brașov. În categoriile alimentare, cele mai comandate produse proaspete au fost bananele, ceapa verde românească și cartofii noi albi.
Cea mai mare comandă
-
Cea mai mare comandă: 17.829 lei, de la un restaurant libanez.
-
Cel mai activ client: un utilizator din București, cu 53 de comenzi în doar câteva săptămâni, majoritatea de tip fast-food.
-
Urmat de un client din Brașov, cu 42 de comenzi, inclusiv 12 de la Starbucks.
-
Cel mai activ curier a făcut 1.335 de livrări cu motocicleta în 45 de zile, parcurgând peste 8.500 km.
Cele mai comandate arome de înghețată au fost cacao, vanilie, vișine și pepene roșu
La categoria înghețată, cele mai comandate arome au fost cacao, vanilie, vișine și pepene roșu. În rândul băuturilor, cola domină segmentul carbogazos, iar lămâia conduce în cel necarbogazos, urmată de piersică, ceai verde și zmeură.
„De la înghețată și băuturi reci, la produse proaspete și chiar brățări de festival, suntem mândri că putem susține clienții cu tot ce e esențial, dar și cu micile bucurii care îi ajută să treacă mai ușor peste cele mai fierbinți zile”, a declarat Alin Șerban, General Manager al platformei Wolt în România.