Ramón Laguarta, CEO-ul spaniol al Pepsico, continuă strategia de diversificare prin achiziții. Luni, compania a anunțat un acord pentru a cumpăra marca de băuturi prebiotice Poppi pentru 1,95 miliarde de dolari (aproximativ 1,8 miliarde de euro), consolidându-și astfel poziția pe piața băuturilor funcționale. Tranzacția include 300 de milioane de dolari în active fiscale monetizabile, ceea ce reduce prețul net de achiziție la 1,65 miliarde de dolari. De asemenea, acordul prevede plăți suplimentare condiționate de atingerea anumitor obiective, anunță El Pais.
Poppi este o marcă de băuturi funcționale în creștere rapidă, lansată în 2015 sub numele de Mother Beverage, vândută inițial în piețele de produse agricole. Allison Ellsworth a creat prima băutură în propria bucătărie, amestecând prebiotice, suc de fructe, oțet de mere și apă carbogazoasă pentru a obține o băutură răcoritoare, săracă în calorii și cu cel mult cinci grame de zahăr pe porție. Împreună cu soțul ei, Stephen Ellsworth, a fondat compania în Austin, Texas.
Marca a cunoscut o ascensiune rapidă în 2018, după ce a apărut în emisiunea americană Shark Tank, o emisiune pentru antreprenori, unde a primit finanțare pentru dezvoltare. Investitorul Rohan Oza a achiziționat o participație, a rebranduit produsul și a adoptat un design viu colorat, sub care Poppi a ajuns să fie disponibil în 14 arome.
„De ani de zile ne dezvoltăm portofoliul de produse alimentare și băuturi, inovând cu brandurile noastre și realizând achiziții strategice care ne permit să oferim opțiuni mai sănătoase consumatorilor”, a declarat Ramón Laguarta, CEO-ul Pepsico. „Acum, mai mult ca niciodată, consumatorii caută opțiuni practice și gustoase, care să se potrivească stilului lor de viață și interesului tot mai mare pentru sănătate și bunăstare. Poppi este o completare excelentă a eforturilor noastre de diversificare”, a adăugat el.
Allison Ellsworth, cofondatoarea Poppi, a afirmat: „Nu ne-am imaginat niciodată cât de multe persoane vom reuși să atingem prin muncă grea, determinare și o misiune clară de a crea o băutură funcțională care să treacă testul timpului. Credem că Poppi este băutura care va fi îndrăgită de generațiile viitoare și suntem profund recunoscători echipei noastre și comunității incredibile care ne-a susținut.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
Diversificarea portofoliului dietetic
Achiziția Poppi este cel mai recent pas în strategia de creștere a lui Laguarta, care urmărește să crească ponderea produselor dietetice în portofoliul Pepsico. Acesta include branduri precum Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream.
În octombrie 2024, Pepsico a ajuns la un acord pentru a cumpăra compania texană Siete Foods pentru 1,2 miliarde de dolari. Fondată în 2014, Siete Foods produce tortilla, sosuri, condimente, biscuiți și gustări distribuite în magazine din SUA.
Pepsico a mai făcut pași importanți în diversificare în trecut, precum în mai 2018, când a achiziționat Bare Foods, producător american de gustări din fructe și legume coapte sau în 2019, când a cumpărat BFY Foods, companie cunoscută pentru gustările sănătoase, precum PopCorners, realizate din porumb expandat, mazăre, orez și varză de Bruxelles.