Confruntat cu dificultăți financiare majore, Laurent Berger, un chef francez, a reușit să-și salveze restaurantul cu o ofertă aproape imbatabilă. Dar care pare și imposibilă. A introdus un meniu fix la prețul strategic de 10 euro, pentru masa de prânz. În schimbul acestei sume modeste, clientul primește un aperitiv, un fel principal, un desert, o cafea și un pahar de vin. Lansat acum un an, această strategie ingenioasă a dus la o creștere explozivă a cifrei de afaceri a localului situat în Bessines-sur-Gartempe (Haute-Vienne). Este o știre care practic a făcut înconjurul mass media franceze, într-un moment destul de dificil pentru sectorul horeca, în Franța și în general.
La un pas de faliment
Laurent, de 54 de ani, a decis să implementeze această ofertă în martie 2024 dintr-un motiv simplu: să salveze hotel-restaurantul Le Bellevue, pe care îl preluase cu doi ani înainte. „Era o chestiune de supraviețuire. Aveam foarte puțini clienți, iar afacerea pierdea rapid bani, ajungând pe minus”, povestește el, citat de publicația ouest-france.fr. Contabilul său i-a prezentat două opțiuni: să declare falimentul sau să găsească o idee genială pentru a se redresa.
Și Laurent Berger nu este genul care să renunțe. În loc să-și dea șorțul jos și să închidă localul, a lansat singur o amplă campanie de promovare, distribuind pliante în toată zona. „Există un bazin mare de 1.500 de angajați. Discutând cu ei, mi-am dat seama că aveau un buget de 11-12 € pentru prânz. Așa că i-am ascultat și am lansat un meniu complet la 10 €”, a povestit el.
De la 7 la 70 de clienți zilnic, la prânz
Oferta anti-criză a avut succes imediat. „Am trecut de la 7 la 70 de clienți zilnic la prânz. De obicei, suntem aproape mereu plini!” Clienții sunt în principal angajații din zonă, mulți dintre ei schimbându-și obiceiurile alimentare. În loc de un sandviș mâncat pe fugă, preferă să cheltuiască 10 € pentru un prânz complet la Le Bellevue. „Acum mergem la restaurant o dată sau de două ori pe săptămână”, mărturisește o salariată pentru Le Parisien.
Potrivit lui Laurent Berger, cifra de afaceri a restaurantului său a crescut de zece ori. O strategie de succes, dar care necesită „eforturi de ambele părți”. Reușește să mențină un cost scăzut al meniului datorită negocierilor strânse cu furnizorii și unei gestionări riguroase a achizițiilor. „Sunt atent la fiecare centimă. Cumpăr în cantități mari și aleg produse aproape de data de expirare.” De asemenea, continuă să caute clienți noi și distribuie pliante săptămânal.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
Majoritatea preparatelor sunt făcute în casă
Meniul de 10 € este disponibil doar la prânz, de luni până vineri, iar rezervarea este obligatorie, deoarece sunt disponibile doar 28 de locuri zilnic. „Meniul se schimbă zilnic. Ieri am avut spaghetti bolognese, iar azi friptură de porc cu gratin dauphinois.” Chef-ul, care coordonează o echipă de șase persoane, insistă să gătească cât mai multe preparate în casă. „E mai ieftin și mult mai bun”, spune el.
În fiecare vineri, restaurantul oferă și un couscous de casă la 10 €, foarte apreciat de clienți. „De fiecare dată servim aproximativ 100 de porții!” Există și opțiuni à la carte, precum și un meniu tip bufet la 16,90 €. „Foarte des, clienții vin inițial pentru meniul anti-criză și apoi revin să testeze și celelalte oferte”, spune entuziasmat Laurent Berger, care prezice „un an record” pentru Le Bellevue în 2025.
Este imposibil sa livrezi la acest pret si sa achiti si salariile si chiria ..