Un număr de 26 de licee agricole din România au fost susţinute, până în prezent, de Fundația World Vision România, în parteneriat cu OSCAR Downstream, oferindu-le un pachet suport în cadrul proiectului „Mândru să fiu fermier”.
Potrivit unui comunicat transmis vineri AGERPRES, din anul 2015, iniţiativele programului “Mândru să fiu fermier” au vizat redarea importanţei educaţiei agricole prin îmbunătăţirea abilităţilor profesorilor de a oferi elevilor o formare tehnică inovatoare şi actualizată, folosind resurse moderne din Agricultura 4.0.
De asemenea, programul s-a concentrat pe conectarea cu mediul de business prin organizarea de vizite de studiu în ferme moderne, crearea de modele de practică pentru elevi şi susţinerea campaniilor de promovare ale liceelor agricole.
În cadrul proiectului „Mândru să fiu fermier”, până în prezent, 26 de licee agricole din România au beneficiat de granturi Agricultura 4.0, peste 3.100 de elevi şi 100 de profesori au participat la vizite de studiu în ferme moderne, 1.900 de elevi şi 100 de profesori de specialitate au parcurs pachetul de lecţii Agricultura 4.0 şi aproape 14.000 de elevi de gimnaziu au descoperit meseriile agricole în cadrul evenimentelor de promovare ale liceelor.
World Vision România precizează că va continua să acorde granturi Agricultura 4.0, care includ adoptarea unui pachet educaţional intitulat „Călătorie spre anul 2050”, ce conţine 12 lecţii despre sustenabilitate şi tehnologie, răspunzând la întrebarea: “Cum vom hrăni 10 miliarde de oameni în anul 2050?”.
De asemenea, în cadrul programului se vor organiza vizite de studiu pentru elevi în ferme care aplică tehnologii de ultimă oră şi practici de mediu durabile şi achiziţii de echipamente pentru demonstraţii.
Potrivit sursei citate, World Vision România va susţine demersurile de promovare ale liceelor prin campanii naţionale de promovare a educaţiei agricole şi prin oferirea de consultanţă pentru proiectarea şi implementarea campaniilor locale.
World Vision: „În ultimii ani sectorul agricol a cunoscut o transformare radicală o dată cu apariţia Agriculturii 4.0”
În 2024, prin intermediul proiectului în parteneriat cu OSCAR Downstream, vor fi finanţate cinci licee agricole pentru organizarea de vizite de studiu în ferme care folosesc tehnologii 4.0 şi achiziţionarea de echipamente şi kituri didactice pentru experimente la clasă. Acestea sunt: Liceul Agricol “Dr. C. Angelescu” Buzău, Colegiul “Vasile Lovinescu” Fălticeni, jud. Suceava, Colegiul Tehnic “Valeriu D. Cotea” Focşani, jud. Vrancea, Liceul Tehnologic “Gheorghe Ionescu Siseşti” Valea Călugărească, jud. Prahova, Liceul Tehnologic Bistriţa, jud. Bistriţa Năsăud. Astfel, peste 100 de elevi şi 10 de profesori vor face vizite în ferme, unde se vor familiariza cu tehnologiile de ultimă oră.
În total, peste 550 de elevi vor beneficia de pachetul educaţional “Călătorie spre anul 2050″, demonstraţii şi experimente ale tehnologiilor de ultimă generaţie.
„În ultimii ani sectorul agricol a cunoscut o transformare radicală o dată cu apariţia Agriculturii 4.0 care integrează tehnologiile digitale şi practicile agricole inteligente. Această revoluţie tehnologică oferă oportunităţi imense tinerilor, de aceea ne dorim să expunem elevii liceelor agricole la aceste schimbări, astfel, ei vor învăţa despre Agricultura 4.0, dar vor avea ocazia să o vadă şi ‘la lucru’ în fermele din România”, a declarat Crenguţa Bărbosu, Senior Program Manager Agricultură şi Dezvoltare – Fundaţia World Vision România.
World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 32 de ani de prezenţă în România, organizaţia a ajutat peste 800.000 de copii şi adulţi, în aproape 800 de comunităţi din 40 judeţe.
De peste 23 de ani, OSCAR Downstream este cea mai mare companie independentă de distribuţie a carburantului din România, aflată în top 5 jucători, anual cu peste 5.000 de clienţi din industrii cheie, precum transport, construcţii, industrie sau agricultură şi cu un portofoliu vast de servicii şi produse B2B şi o dezvoltare naturală spre B2C. Reţeaua sa de benzinării a depăşit 115 staţii, distribuite strategic la nivel naţional.