Lidl Italia avertizează Essere Animali din cauza imaginilor șocante din fermele lanțului său de aprovizionare/Compania cere asociației de protecție a animalelor să furnizeze datele de identificare ale fermelor implicate

Lidle a avertizat Essere animali să dea datele fermelor implicate în scandal Foto: Dreamstime

Lidl Italia a somat organizația Essere Animali, după ce aceasta a difuzat imagini cu abuzuri în fermele care furnizează produse pentru lanțul de magazine. De asemenea, a solicitat formal asociației să furnizeze datele de identificare ale fermelor implicate pentru a efectua controale. În caz contrar, Lidl Italia își rezervă dreptul de a-și proteja interesele prin intermediul unor acțiuni legale și de a solicita daune, notează ilfatoalimentare.

Essere Animali a difuzat imaginile

În lunile anterioare, Essere Animali a difuzat câteva video-uri cu abuzuri provenind din două ferme care furnizează carne de pui și porc pentru lanțul de discount, deja semnalate autorităților competente. Potrivit organizației, imaginile ar documenta politici de bunăstare animală insuficient implementate în cadrul lanțului Lidl.

„Am fost întotdeauna în posesia dovezilor care leagă fermele de unde provin imaginile pe care le-am difuzat de furnizorii de produse cu marca Lidl Italia și le-am fi împărtășit cu plăcere într-o întâlnire programată, dacă ni s-ar fi dat posibilitatea”, – explică Simone Montuschi, președintele Essere Animali. „Motivul pentru care nu am publicat aceste informații până acum este că nu dorim să riscăm ca discuția să se mute de la responsabilitățile Lidl față de furnizorii săi la limitarea problemei la incidente izolate.”

Vezi detalii

Bunăstarea animalelor în lanțul Lidl

Lidl Italia susține că Essere Animali ar fi trebuit să se adreseze direct fermierilor și nu lanțului de magazine. Totuși, problemele semnalate de video-uri privind creșterea intensivă a animalelor indică motive de suferință pentru animale. Aceste probleme ar putea fi abordate și reduse de Lidl prin aderarea la standardele ECC. Asociația a decis totuși să răspundă cerințelor Lidl și a împărtășit dovezile care leagă imaginile publicate între septembrie și noiembrie de unele dintre fermele care furnizează un furnizor al acestora: Grupul Martini.

În schimb, Essere Animali lansează o „provocare” către Lidl: să meargă împreună într-un magazin al lanțului pentru a evalua incidența „white striping”-ului (benzi albe care se formează pe pieptul puilor cu creștere rapidă) și să colaboreze pentru îmbunătățirea bunăstării animalelor. Il Fatto Alimentare a vizitat deja mai multe puncte de vânzare ale lanțului, unde a găsit piepturi de pui cu benzi albe, dar și pulpe de pui cu semne de arsuri ale gleznei (hock burns), care se formează din cauza unei schimbări insuficiente a așternutului și a mobilității reduse a puilor.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *