Aquila, companie care activează în sectorul distribuţiei de bunuri de larg consum din România şi din regiune, a atins în 2024 ţinta de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră stabilită pentru 2026, conform unui comunicat al companiei, transmite Agerpres.
Compania a extins raportarea categoriei “alte emisii indirecte” (Scope 3) la toate categoriile aplicabile şi a atins cu doi ani mai devreme obiectivul de reducere a emisiilor GES pentru Scope 1 şi 2, înregistrând o scădere de 13% (metoda pe amplasament) şi 15% (metoda pe piaţă), raportat la anul de referinţă 2021. Intensitatea energetică raportată la venit a scăzut cu 10%, prin modernizarea flotei şi echipamentelor, eficientizarea spaţiilor şi utilizarea energiei regenerabile – care a reprezentat 54% din consumul de electricitate în 2024. Conform obiectivelor stabilite în planul de decarbonare, Aquila intenţionează să asigure 80% din consumul de energie electrică din surse regenerabile până în 2026.
“Sustenabilitatea nu este doar o componentă a strategiei noastre, ci o direcţie fermă de dezvoltare. Într-un context în care transportul de marfă şi logistica generează aproximativ 10% din emisiile globale de GES, responsabilitatea noastră este una clară. Ne-am propus să reducem impactul activităţilor noastre, iar progresele obţinute reflectă eforturile susţinute ale echipelor Aquila. Am integrat principiile ESG în tot ceea ce facem – în deciziile de investiţii, în modul în care ne gestionăm resursele şi în parteneriatele pe care le construim. Totodată, în 2024, Aquila a extins aria de raportare a emisiilor indirecte, acoperind toate categoriile relevante din cadrul Scope 3, conform GHG Protocol”, a declarat Răzvan Bagherea, director Organizare şi Resurse Umane în cadrul companiei, citat în comunicat.
Investiţiile în sustenabilitate au continuat în 2024, prin modernizarea şi optimizarea echipamentelor din depozite şi birouri, a iluminatului cu sisteme LED, modernizarea flotei auto cu vehicule conforme standardului Euro 6 şi prin semnarea de contracte pentru achiziţia energiei 100% din surse regenerabile.
Procesul de digitalizare a fost accelerat, odată cu implementarea sistemului “pick-by-light” în 2.600 de locaţii, care va fi extins la încă 4.000 de locaţii în 2025, în paralel cu automatizarea completă a unui depozit.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
În lanţul de aprovizionare, criteriile ESG au fost integrate începând cu 2023, iar în 2024 scorul pentru autoevaluarea furnizorilor a fost constituit în proporţie de 70% de ESG şi 30% de componenta de calitate. A fost lansat “Codul Aquila pentru parteneriat responsabil”, care reafirmă angajamentul companiei faţă de etică, drepturile omului şi protecţia mediului.
La nivel organizaţional, compania a înregistrat o creştere de peste 10% a forţei de muncă, cu 96% dintre contracte permanente. În anul 2024 au fost livrate peste 11.800 de ore de formare pentru angajaţii grupului, din care 40,27% sunt femei şi 5% salariaţi străini. Egalitatea de gen şi diversitatea sunt susţinute prin promovarea unui mediu de lucru echitabil şi oportunităţi egale pentru toţi angajaţii.
Aquila este unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuţiei de bunuri de larg consum din România şi regiune, având un model de afaceri integrat care acoperă distribuţia, logistica, transportul pe multiple categorii de temperatură de produse alimentare sau nealimentare, precum şi activităţi de producţie. Cu o prezenţă extinsă în Republica Moldova şi Ungaria, compania oferă soluţii eficiente şi personalizate, sprijinind partenerii în optimizarea lanţului de aprovizionare. Prin infrastructura modernă şi reţeaua extinsă în 3 ţări, compania asigură disponibilitatea unei game largi de produse în peste 72.000 de puncte de desfacere, inclusiv magazine tradiţionale, reţele moderne de retail şi platforme online.