Italia a devenit al doilea exportator mondial de brânzeturi, după Germania, depășind în 2024 Franța și Olanda

italia-a-devenit-al-doilea-exportator-mondial-de-branzeturi-dupa-Germania-depasind-Franta-si-Olanda foto: www.iformaggidilisa.it

Sectorul italian al lactatelor traversează o perioadă înfloritoare, cu un trend constant ascendent în ceea ce privește exporturile. În primul trimestru al anului 2025, conform raportului „Tendenza Latte” al Ismea, citat de La Repubblica, Italia a depășit Franța și Olanda, devenind al doilea cel mai mare exportator mondial de brânzeturi, după Germania.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

În același timp, consumul intern este în creștere, iar dinamica prețurilor la poarta fermei s-a îmbunătățit. Printre notele negative, se remarcă o ușoară încetinire a producției și scăderea achizițiilor de lapte pentru consum direct.

Performanța este susținută în principal de Parmigiano Reggiano și Grana Padano

La nivel european, în primele patru luni din 2025, producția de lapte de vacă a înregistrat o scădere de 1% față de aceeași perioadă din 2024, cu reculuri în Germania, Franța, Țările de Jos și Spania. Prețurile la fermă rămân ridicate, cu o medie de 53 euro/100 kg în luna mai (+15,4% anual).

În Italia, după creșterea din 2024 (+1,9%), producția a scăzut cu 1% în primul trimestru din 2025. În primele cinci luni ale anului, prețurile laptelui la poarta fermei au crescut în medie cu 16%, susținute de performanțele bune ale brânzeturilor DOP, precum Grana Padano și Parmigiano Reggiano, care în iunie au atins 11 și respectiv 13,3 euro/kg (+14% și +21% față de iunie 2024).

În 2024, Italia a depășit Olanda și Franța în ceea ce privește comerțul cu brânzeturi în străinătate, cu un record de peste 5,4 miliarde de euro pentru 658.000 de tone de produs. Vânzările către SUA și Regatul Unit sunt în puternică expansiune. Exporturile sectorului au continuat să crească în primul trimestru din 2025: +13,8% ca valoare și +3,4% ca volum.

În același timp, a crescut și consumul intern de brânzeturi. În perioada ianuarie-aprilie 2025 cheltuielile familiilor italiene pentru produse lactate au crescut cu 7,7%, cu o creștere de volum de +0,8%. Creșterile sunt conduse de brânzeturi (+4,1%) și iaurt (+5,4%), în timp ce achizițiile de lapte pentru consum direct continuă să scadă.

În ceea ce privește perspectivele, se observă o încredere sporită în rândul fermierilor, alimentată de dinamica pozitivă a prețurilor. Industria de procesare este însă mai prudentă, semnalând o ușoară scădere a comenzilor și îngrijorări legate de cererea externă și contextul geopolitic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *