Începuseră să apară în Italia pe autostradă celebrele Autogrill, puncte cu zonă de servicii de-a lungul autostrăzilor. Doar că la momentul inițial aceste unități comerciale și de servicii nu prevedeau și un bar, unde să bei din mers o cafea. Erau doar magazine unde puteai cumpăra de mâncare. Mai departe, până la apariția cunoscutelor miniciocolate umplute cu cafea, nu a mai fost decât un pas. Ele își datorează apariția acelorași energii creative care au dat naștere și primei creme de ciocolată cu alune comercializată, Nutella. Sunt fructul unei intuiții geniale.
Potrivit propriilor mărturisiri, William Salice, mâna dreaptă a lui Michele Ferrero, creatorul Nutella, vedea șoferii de camion opriți să își cumpere de mâncare, și în scurtul lor popas ar fi băut o cafea , aveau nevoie de energie pentru drum lung, dar nu era. Și așa și-a pus mintea la contribuție ca să caute o soluție la problemă.
Prima combinație din comerț de cafea cu ciocolată
Și așa avea să se nască celebra cafea învăluită în ciocolată. Iar sloganul publicitar de lansare a produsului a fost bazată exact pe ideea care inspirase întreaga creație. Adică aceea de a crea ceva care să dea energie dar să fie și bun: „L’energia del cioccolato e la carica del caffè”/ „Energia ciocolatei și forța cafelei”.
Sunt încă și astăzi un produs extrem de comod, atunci când nu poți avea acces la o cafea, cu condiția să fie păstrate într-un recipient rigid, ca sMihă nu se strivească, iar cafeau dinăuntru să se scurgă și să se piardă.
Pentru cine încă nu le-a descoperit, sunt pur si simplu niște ciocolate mici de formă dreptunghiulară. Pereții de ciocolată foarte fină sunt tapetați pe interior cu puțin zahăr, iar volumul interior este umplut cu cafea espresso arabica.
Pentru cine nu le cunoaște, cauza ar putea fi și faptul că producția este limitată la lunile în care nu este foarte cald, adică din octombrie până în mai. În 2015, urmând tendințele de piață, a apărut și versiunea cu cafea fără cofeină.