Ca și alți sportivi sau celebrități care se lansează în aventuri antreprenoriale în domeniul agroalimentar – Messi e unul dintre ei – pilotul de formula 1 Charles Leclerc își încearcă norocul cu înghețata.
Lec, brandul său de înghețată, a fost creat cu mai bine de un an în urmă de campionul francez împreună cu Federico Grom, creatorul unui alt brand cunoscut de înghețată. Proiectul s-a dovedit a fi unul de succes, scrie ziarul La Repubblica: în 2024, cifra de afaceri a noului business a fost de aproximativ 3 milioane de euro, iar vânzările au atins 500.000 de cutii. Pentru 205, obiectivul declarat este dublarea acestui număr, adică atingerea unui milion de cutii.
La lansare, produsul a fost distribuit inițial în Italia, iar din luna februarie a acestui an a început să ajungă în 14 mari orașe europene. Rețeaua de distribuție este încă în curs și sunt țintite și piețe din afara Europei.
Ce are diferit înghețata Lec
Înghețata pilotului francez încearcă să nu sacrifice plăcerea gustului deși are o rețetă mai dietetică și un aport caloric redus: 399 kcal pe cutia de 460 ml, cu cel puțin 32% mai puține calorii și 48% mai puține grăsimi decât media celor mai vândute înghețate la cutie, conform analizei asociației Unione Italiana Food. Conținutul de zaharuri este de asemenea redus cu cel puțin 30%, chiar până la 50% în unele cazuri, față de media pieței.
Ideea s-a născut din dorința reală a lui Leclerc, un sportiv foarte disciplinat dar totodată mare iubitor de înghețată. Iar în timpul unui prânz cu prietenul său Federico Grom, co-fondatorul cunoscutului brand de gelaterii cu același nume, au început amândoi să analizeze problema. Li s-au alăturat apoi și Guido Martinetti, maestru gelatier și co-fondator al brandului Grom, și Nicolas Todt, antreprenor și manager al unor profesioniști din lumea sportului cu motoare, fiul celebrului Jean Todt.
„Lec s-a născut dintr-o intuiție simplă, dar extrem de puternică: să oferim o înghețată cu adevărat gustoasă chiar și celor care fac alegeri alimentare conștiente, fără să renunțe la plăcere”, explicat Grom.
Variantele de gust disponibile
Deocamdată, înghețata dietetică a lui Leclerc este disponibilă în cinci combinații de gust, dar nu se exclud și altele în viitor:
-Vanillove, cu vanilie și caramel
– Salty Carammmel, caramel sărat cu ciocolată
–Swirly Pistachi-oh!, cu fistic
-Peanut Caramel Tango, arahide cu caramel
–Chocolate Crunch, cacao cu bucăți de ciocolată