Furnizorii de apă din Anglia și Țara Galilor, obligați să returneze 157,6 milioane de lire clienților din cauza performanței slabe / 9 din 11 firme au înregistrat o creștere a „incidentelor de poluare” 

apa

Firmele de distribuție a apei din Anglia și Țara Galilor vor fi obligate să returneze clienților peste 157 de milioane de lire sterline din cauza performanței necorespunzătoare, conform unei decizii luate de Ofwat, autoritatea de reglementare a apei. Suma urmează să fie dedusă din facturile pentru gospodării și întreprinderi în perioada 2025-2026, iar reducerile exacte vor fi stabilite în decembrie, conform Yahoo News.

Această măsură vine după ce anul trecut Ofwat a impus firmelor de apă o rambursare de 114 milioane de lire sterline, într-o acțiune similară. În raportul său anual privind performanța companiilor de apă, Ofwat a subliniat că rezultatele au fost „dezamăgitoare”, menționând că doar returnarea banilor nu este suficientă pentru a rezolva problemele din industrie.

Autoritatea de reglementare în domeniu a avertizat că firmele de distribuție a apei „întârzie și mai mult în atingerea obiectivelor cheie”, și a evidențiat că nouă din 11 furnizori au înregistrat o creștere a „incidentelor de poluare” în 2023. În acest context, facturile la apă din Anglia și Țara Galilor sunt așteptate să crească în medie cu 21% în următorii cinci ani.

Ofwat: Deși s-au înregistrat progrese în reducerea scurgerilor, firmele au reușit doar o reducere anuală de 6%, mult sub ținta de 16% stabilită pentru 2025

David Black, directorul executiv al Ofwat, a declarat: „Raportul de performanță din acest an este o dovadă clară că banii singuri nu vor aduce îmbunătățirile susținute la care clienții se așteaptă pe bună dreptate. Este clar că companiile trebuie să se schimbe și asta trebuie să înceapă cu abordarea problemelor de cultură și leadership. De prea multe ori auzim că vremea, terții sau factorii externi sunt acuzați de deficiențe”.

Black a subliniat importanța unui plan de acțiune imediat: „Companiile trebuie să implementeze acum acțiuni pentru a îmbunătăți performanța, să fie mai dinamice, mai agile și să se afle în primul rând în probleme. Și să nu aștepte până când guvernul sau autoritățile de reglementare le spun să acționeze.”

Raportul Ofwat a arătat, de asemenea, că deși s-au înregistrat progrese în reducerea scurgerilor, firmele au reușit doar o reducere anuală de 6%, mult sub ținta de 16% stabilită pentru 2025. Cu toate acestea, patru companii de apă – South East Water, South West Water, Thames Water și Yorkshire Water – au fost reclassificate de la „în urmă” la „medie”, deși îmbunătățirile în sector rămân inconsistente.

Pe de altă parte, Anglian Water, Welsh Water și Southern Water au fost clasificate drept „în urmă”, iar nicio firmă nu a reușit să atingă cel mai bun rating, de „lider”.

Matthew Topham de la We Own It, un grup care militează pentru naționalizarea industriei apei, a comentat situația: „Acțiunea de astăzi, în timp ce un răgaz binevenit de la facturile în creștere, expune Catch-22 în centrul privatizării apei. Firmele de apă, care au nevoie disperată de numerar pentru a rămâne pe linia de plutire, vor returna, pe bună dreptate, milioanele pe care le-au luat pe nedrept de la public. [Dar], în loc să-i pedepsească pe acționarii din spatele acestor eșecuri, râurile și mările noastre vor suferi de o subfinanțare și mai mare.”

Această situație vine în contextul în care, în august, trei companii – Northumbrian Water, Thames Water și Yorkshire Water – s-au confruntat cu o amendă combinată de 168 de milioane de lire pentru deficiențele în gestionarea apelor uzate.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *