Fermierii olandezi primesc sprijin dacă nu produc, a spus Olivér Hortay, care a atras atenția asupra acestei evoluții ciudate pe pagina sa de socializare. Șeful departamentului de politică climatică și energetică al Fundației Századvég a semnalat: cu ajutorul unui program aprobat de Bruxelles, Olanda oferă sprijin 100% nerambursabil crescătorilor de animale care își încetează voluntar activitățile. Scopul este ca fermierii să nu producă mai multă carne și, prin urmare, statul să își asume toate costurile, potrivit Rador Radio România.
Acest demers reprezintă un nivel complet nou în campania lansată împotriva consumului de carne, iar extinderea acesteia în UE este deja pe masă la Bruxelles, a subliniat Olivér Hortay, care a adăugat: Guvernul olandez susține că măsura este o piatră de hotar importantă în lupta împotriva schimbărilor climatice, dar se vorbește puțin despre faptul că regulile din ce în ce mai stricte transformă încet carnea într-un articol de lux. Potrivit expertului, de altfel, prin transformarea artificială a stimulentelor, companiile devin interesate nu de dezvoltarea producției lor, ci de încetarea acesteia. “Și asta cu greu ajută la competitivitatea agriculturii europene”, a subliniat Olivér Hortay, care a vorbit deja recent despre fenomenele care agravează situația Uniunii Europene.
Astfel, de exemplu, vânzările de mașini electrice sunt slabe doar în Europa, ceea ce în sine este un semn serios, a spus Hortay. Conform celor mai recente statistici, vânzările la nivel mondial au crescut cu treisprezece procente în iunie față de aceeași perioadă a anului precedent. Expansiunea a fost de 25% în China și 6% în America și Canada. În schimb, în Europa există o scădere de șapte procente. Cauza diferenței este acea că, în timp ce unele țări ajută la extinderea tehnologiei prin dezvoltări de infrastructură la scară largă și subvenții, țările UE, inclusiv Germania, lansează stimulentele unul după altul. Ca să aibă sens investiția într-o regiune, este nevoie de costuri reduse de producție și de o piață unde produsele pot fi vândute. Astăzi, companiile europene trebuie să plătească de mai multe ori prețul cotelor de energie și dioxid de carbon în comparație cu concurenții lor americani și chinezi. Producția de vehicule este sectorul lider al Uniunii Europene, care oferă locuri de muncă pentru mulți oameni, transmite Rador.