Peste 60 de milioane de leva reprezintă exporturile realizate de producătorii bulgari în rețeaua europeană Lidl, în prima jumătate a anului 2025, potrivit datelor publicate de Mediapool. Cifra de afaceri la export a crescut cu puțin peste 29% față de aceeași perioadă a anului trecut, semn al unei performanțe solide pentru producătorii din Bulgaria, notează RADOR.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
În primele șase luni ale acestui an, 30 de companii bulgare și-au vândut produsele în 28 de țări europene, prin intermediul rețelei Lidl. Cea mai mare cifră de afaceri la export a fost înregistrată, ca de obicei, în țările vecine: România conduce cu 17,6 milioane de leva, urmată de Grecia, cu 15 milioane de leva. Germania se află pe locul trei, cu exporturi de 8,9 milioane de leva.
În topul celor mai exportate produse din prima jumătate a anului se află uleiul de floarea-soarelui
„O creștere de peste 29% a exporturilor este mai mult decât statistică – este un vot de încredere. Încredere din partea consumatorilor europeni în calitatea a ceea ce se produce în Bulgaria și încredere între noi și partenerii noștri – producătorii bulgari. Aceste rezultate ne motivează să continuăm să ne extindem orizonturile cu privire la exporturilor bulgare. Succesul ne dă încredere să căutăm noi oportunități, să includem produse noi și să deschidem uși către mai multe piețe pentru partenerii noștri. Împreună dovedim că producția bulgară are un potențial enorm de dezvoltare și rămânem ferm angajați să o susținem”, a declarat Dragomir Iliev, manager de Aprovizionare Stocuri la Lidl Bulgaria.
În topul celor mai exportate produse din prima jumătate a anului se află uleiul de floarea-soarelui produs de Klas Olio EAD, urmat de sortimentele de pâine ale companiei Hebar EAD din Plovdiv. Pe locul trei se află Born Winner Global EOOD, producător de alimente bogate în proteine și produse pentru fitness, care colaborează cu Lidl Bulgaria din a doua jumătate a anului 2024. În 2025, compania a vândut o gamă largă de produse pe piața românească, în acord cu tendința de creștere a cererii pentru batoane proteice, deserturi și băuturi funcționale.
Categoria gustărilor și chipsurilor a înregistrat o dinamică spectaculoasă. Ficosota Food EAD, producător de gustări și bruschete din grâu copt, a ajuns pe 11 piețe europene și și-a majorat cifra de afaceri la export în rețeaua Lidl de peste opt ori față de prima jumătate a anului trecut. Performanțe remarcabile au fost raportate și de Organic Food EOOD, care a înregistrat o creștere de nouă ori a cifrei de afaceri la export. Dacă în 2024 era prezentă doar în Cehia cu chipsuri din porumb, acum compania oferă o gamă mult mai variată — chipsuri din orez alb și brun, popcorn și nuci — disponibile în 18 țări europene.
Creșteri notabile s-au înregistrat și pentru fructele și nucile învelite în ciocolată produse de Victoria Nuts EOOD, cele mai exportate pe o piață de mari dimensiuni, precum Germania. În primele șase luni ale anului 2025, cifra de afaceri a companiei a crescut de peste trei ori și jumătate față de aceeași perioadă din 2024. De asemenea, batoanele crude organice produse de Smart Organic AD, comercializate sub marca proprie Lidl – Alesto, continuă să ocupe poziții importante la export, fiind prezente pe 11 piețe europene, pe lângă Bulgaria.
Segmentul produselor orientale a avut, la rândul său, o evoluție pozitivă. Producătorul tradiționalului desert kadaif, MJ Catering OOD, aproape și-a dublat cifra de afaceri la export în primele șase luni ale lui 2025 comparativ cu anul anterior. În anul financiar 2024–2025, compania a adăugat încă două piețe de desfacere, iar exporturile cu Lidl au crescut de aproape nouă ori față de anul precedent.
Produsele bulgărești ajung astăzi în aproape toată Europa prin intermediul mărcilor proprii Lidl, bine cunoscute consumatorilor din alte țări. Aceste branduri reprezintă un instrument prin care partenerii bulgari ai rețelei primesc acces extins pe piețele europene, beneficiind astfel de o vizibilitate și de oportunități comerciale tot mai mari.