După ce termină implementarea unui proiect cu finanțare din fonduri europene, puțini oameni se gândesc la accesul la piață, la costurile necesare pentru a ajunge la clienții finali și la raft, potrivit lui Horațiu Buzgău, coordonator executiv al Allu.
Compania lui, care produce alune de pădure ecologice, a beneficiat de fonduri comunitare. „Cel mai mare cost a urmat după implementare și s-a bazat pe accesul la consumatorului final, accesul la raft, indiferent dacă ne raportăm la magazinele de profil, mă rog, naturism, băcăni, alte astfel de spații de vânzare sau magazine online”, a explicat, la un eveniment organizat de G4Food, Buzgău.
El a adăugat că Allu a cheltuit mulți bani pentru a-și face numele cunoscut pe piață.
„A costat foarte, foarte mult să ne creăm notorietatea din piață, să educăm consumatorul final, în măsura în care noi putem să facem acest lucru, pentru că am considerat din start că această etapă de promovare merge în paralel cu un proces de educare și informare. Lucruri care sună foarte bine teorie, dar în practică acestea costă destul de mult, în special pentru un actor economic”, a adăugat coordonatorul executiv al Allu.
Compania din Satu Mare vinde, printre altele, alune de pădure crude, prăjite, ciocolată cu alune, cremă din alune sau ulei din alune de pădure.