Cum folosesc marile lanțuri de retail din România inteligența artificială: Tehnologia permite evitarea risipei alimentare și funcționarea de magazine autonome

kaufland, penny, inteligenta artificiala Sursa foto: Pixabay

Inteligența artificială este folosită în marile lanțuri de supermarketuri de pe teritoriul României. Printre marile companii care au oferit detalii despre modul în care folosesc tehnologia se numără Kaufland și Penny.

Kaufland a anunțat, într-o conferință de presă recentă, că tehnologia este utilizată la efectuarea comenzilor făcute de magazine. Există un instrument care gestionează singur acest proces și permite evitarea risipei alimentare. Sistemul ține cont de rotația produselor și de plasarea acestora la raft ca număr și volum.

„Se poate anunța pur si simplu că lotul respectiv urmează, în decurs de o lună, două sau trei, să expire. (…) Se produce o vânzare accelerată, cu preț redus și [se ajunge] automat la eliminarea risipei alimentare”, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

Totodată, Penny a deschis în mai primul său magazin autonom din România. Acesta nu ar fi fost posibil fără avansurile făcute în domeniul inteligenței artificiale. Magazinul are 349 de metri pătrați, 523 de camere pe tavan, 200 de unități de procesare imagine și monitoare care prezintă informații relevante pentru clienții. Algoritmii și toate aceste sisteme ajută clientul să își completeze coșul automat, nemaifiind necesară scanarea produselor la ieșire, ci doar plata acestora.

Sursa foto: Pixabay

Citește și Cum revoluționează noile tehnologii experiența gastronomică. Un restaurant de fine dining din Dubai aduce inteligența artificială la masă

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Comentarii

  1. Pentru ca au foarte multe produse in magazin unui sef de raion ii este imposibil sa calculeze toata ziua rotatia, stocurile, produsele perisabile si un estimat de vanzari pentru produse in promotie sau nu. Acest softuri exista de la inceputul anilor ’90 si sunt ceva obisnuit pentru lanturile de magazine mari se se bazeaza pe niste algoritmi si nu este neaparat nici o inteligenta artificiala…Dar, suna bine in comunicatele de PR folosirea acestui cuvant, chiar daca nu are nici o legatura cu asa ceva

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *