Comisia Europeană analizează posibilitatea unei noi strategii pentru promovarea celor mai renumite produse alimentare și băuturi din Uniunea Europeană, în condițiile în care doar 19% dintre cetățenii UE recunosc sigla pentru Indicațiile Geografice Protejate

Italia, sectorul agroalimentar, produse lactate Sursa foto: Pexels

Comisia Europeană analizează posibilitatea unei noi strategii pentru promovarea celor mai renumite produse alimentare și băuturi din Uniunea Europeană, în condițiile în care doar 19% dintre cetățenii UE recunosc sigla pentru Indicațiile Geografice Protejate (PGI), conform celui mai recent Eurobarometru, informează Euractiv.

Sistemul european de Indicații Geografice (GI) protejează denumirile produselor regionale specifice, împiedicând imitarea acestora. Printre exemplele celebre se numără prosciutto di Parma, brânza feta și whiskey-ul irlandez. Valoarea anuală a vânzărilor acestor produse este estimată la 74,76 miliarde de euro.

Diego Canga Fano, director general adjunct al Departamentului pentru Agricultură din cadrul Comisiei Europene (DG AGRI), a susținut ideea unui plan de acțiune în acest sens, la conferința „Geographical Indications 2025” din Alicante, organizată de Oficiul UE pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO). Acesta a menționat că măsurile au fost inițial propuse de comisarul european pentru agricultură, Christophe Hansen, în timpul audierii sale de confirmare. „Noi suntem cei mai buni din lume în producția de alimente și băuturi (…) și nu am exportat niciodată atât de mult ca acum”, a declarat Canga Fano.

Deși nu sunt planificate noi reglementări legislative, oficialul UE a subliniat că măsuri voluntare, cum ar fi colaborarea mai strânsă cu retailerii și utilizarea achizițiilor publice pentru a include produse regionale, ar putea contribui la creșterea vizibilității acestora pe piețele europene.

Paolo de Castro, fost europarlamentar italian și unul dintre arhitecții recentei reglementări a sistemului de indicații geografice, a susținut necesitatea unui astfel de plan de acțiune. El a subliniat că implicarea tinerilor europeni este esențială, deoarece aceștia manifestă un interes mai scăzut pentru produsele tradiționale. „Trebuie să creștem nivelul de cunoaștere despre GI (…) ele sunt un patrimoniu al celor 27 de state membre”, a declarat de Castro.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *