A fost deschis în toamna anului trecut, iar toate brânzeturile care apar în oferta magazinului online sunt selecționate personal de creatoarea sa, Lisa Gario, sufletul proiectului.
În zona de nord a Italiei, în deceniile trecute, era ceva obișnuit ca în restaurantele tradiționale să vezi trecând printre mese carucioare cu carne sau cu deserturi, dar cele cu desert de multe ori erau dublate și de cele cu brânzeturi. Doar că, treptat, cele cu brânzeturi au început să dispară, pe valul recentelor tendințe legate de alimentația sănătoasă. Însă, și mai nou, ele încep să reapară, pe valul tendinței și mai noi de a limita cât mai mult carnea. Probabil, și în contexul cererii de produse genuine, artizanale, rafinate.
În acest contex a apărut eshopul Lisei, pe ideea de a pune în contact producătorii cu localurile care sunt în căutare de brânzeturi pentru a le introduce în meniu. Dar și cu mici clienți privați, dat fiind că magazinul vinde și cantități foarte mici. Mici dar foarte multe, sunt peste 150 de tipuri de brânzeturi produse în sistem exclusiv artizanal, uneori rare, care aparțin întregului arc alpin de pe teritoriul Italiei. Magazinul online al Lisei iformaggidilisa.it/en/ are și o versiune în engleză și propune brânzeturi clasificate după tipul de lapte – vacă, oaie, capră, bivoliță – și de regiunea de proveniență.
Povestea de familie a fondatoarei
A reușit să pună pe picioare un proiect de mari dimensiuni Lisa Gario, la cei doar 30 de ani ai săi, dar vine cu o experiență importantă în domeniul alimentar. Reprezintă a treia generație a unei familii care activează în comerțul cu alimente. Bunicul său, povestește ea pentru publicația cibotoday.it, a început să lucreze ca măcelar încă de când avea 14 ani, iar din banii puși deoparte a pus pe picioare o crescătorie de vaci, de lapte și de carne. Se întâmpla asta la Borgosesia, în zona montană de nord a regiunii Piemonte, unde apoi tatăl și unchiul său au dus mai departe ceea ce începuse bunicul, adăugându-i și o activitate comercială, de carne și brânzeturi, dincolo de producția în sine.
Lisa a absolvit un institut profesional în domeniul HoReCa și a lucrat mai mulți ani ca și chelner sau barman. Dar la începutul pandemiei a început să lucreze în firma de familie, și aceea a fost prima experiență cu comerțul alimentar online, revenindu-i ei această sarcină. Și așa i-a venit în minte ideea e a crea de una singură un eshop dedicat exclusiv brânzeturilor. Studiind problema, a înțeles că potențialul cel mai important care merita să fie valorificat era patrimoniul reprezentat de micii producători din zona montană.
Cum funcționează magazinul virtual
Producătorii trimit la sediul firmei produsele lor în cantitățile convenite, iar de acolo Lisa trimite brânzeturile în cantitățile dorite. „Chiar și doar o felie”. Alternativa la felie sau la o singură felie sunt și coșurile cu brânzeturi asortate, însoțite de un sos de fructe care le pune în valoare.