Carrefour, lanț de retail cu capital francez, a devenit una din platfomele de export ale produselor agroalimentare italiene. Printre acestea, fructele și legumele proaspete, vinul și produsele sub marcă proprie fabricate în Italia

carrefour-lant-de-retail-cu-capital-francez-a-devenit-una-din-platfomele-de-export-ale-produselor-agroalimentare-italiene-printre-acestea-fructele-si-legumele-proaspete-vinul-si-produsele-sub-mar foto: alimentando.info

La prima vedere pare ceva curios și contraintuitiv, pentru că una din rațiunile existenție marilor rețele de retail este și stimularea exporturilor din țara lor de proveniență. Însă, cel puțin în cazul Carrefour, se înregistrează un fenomen în direcția opusă: multe mărfuri agroalimentare italiene și-au găsit canale de export prin intermediul cunoscutei rețele de retail cu capital francez. Ba chiar, multe dintre ele chiar în Franța, scrie cotidianul de business Il Sole 24 Ore.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

„Carrefour a devenit o platformă foarte atractivă pentru produsele alimentare italiene: anul trecut am exportat produse în valoare de 1,15 miliarde de euro, înregistrând o creștere de +42,5% în trei ani”, a declarat Christophe Rabatel, CEO al Carrefour Italia din 2020, prezent la evenimentul un eveniment în capitala Italieila Palazzo Farnese.

Printre mărfurile alimentare italiene de succes la export se numără în primul rând fructele și legumele proaspete, alături de vin. Ba chiar, în cazul vinului, e și mai mult de atât. „Italia a devenit țara care decide sortimentul de vinuri la nivel mondial în cadrul rețelei Carrefour, iar în trei ani exporturile italiene în acest sector au crescut cu 128%, ajungând la o valoare de 70 de milioane de euro”, continuă Rabatel.

„Cele mai mari volume se înregistrează în direcția Franței, care absoarbe aproape 60% din vânzări. Printre cele mai exportate produse se numără vinurile spumante, precum Prosecco din Veneto, Lambrusco din Emilia-Romagna și vinul spumant din Friuli Venezia Giulia”, a mai detaliat Rabatel.

„Peste 80% dintre produsele sub marcă proprie Carrefour provin de la furnizori italieni”

În acest context de creștere a volumelor, o parte importantă din piață aparține produselor sub marcă proprie Carrefour, care au ajuns la o valoare de 234 de milioane de euro, în creștere cu +45% față de 2018. „Peste 80% dintre produsele private label provin de la furnizori italieni, grație colaborării strânse cu mici și mijlocii producători locali și regionali”, explică șeful Carrefour Italia.

Acesta spune că se remarcă o creștere ușoară a vânzărilor și în Italia în punctele Carrefour, după mai mulți ani destul de dificili. „În primele șase luni ale anului 2025, volumele și valorile au început din nou să crească”. O creștere mai mare se remarcă pe segmentul healthy food, și la fel și pe cel al cărnii de pui și de porc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *