Când o problemă poate deveni o soluție. Un nou trend in industria conservelor în Italia: cu foarte puțin ulei sau deloc

conserve fara ulei zero olio conserve mai sanatoase risipa de ulei idei horeca foto: tuttofood.it/

În contextul prețurilor fluctuante ale uleiului pe piețele internaționale, industria conservelor experimentează o soluție nouă: conserve cu foarte puțin ulei sau chiar fără, potrivit unei analize a cotidianului economic Il Sole 24 Ore și preluată de publicația de profil horecanews.it.

Uleiul de măsline a ajuns la prețuri mai mult decât duble față de acum câțiva ani, iar producția în contextul bioclimat este în scădere; în timp ce uleiul de floarea soarelui, provenit majoritar din Ucraina și din Rusia, este considerat imprevizibil și ca ritm de aprovizionare, dincolo de chestiunea prețului. Motiv pentru care, unii producători de conserve au gândi să transforme problema uleiului în oportunitate – propunând produse cu un conținut de ulei foarte redus, mult mai pe placul consumatorului atent la ce mănâncă.

Conserve marcate „zero olio”

În Italia, mai multe branduri au început să lanseze pe piață produse cu etichete care pun în evidență reducerea drastică sau chiar absența uleiului în mai multe tipuri de conserve, vegetale sau de pește. Un exemplu: ulei mai puțin cu 70% față de cantitatea standard, cum bine evidențiază una dintre cele mai cunoscute mărci. Ba chiar mai mult, au apărut deja produse vândute de unul dintre cei ma mari producători de pe piața internă, cu sloganul Zero olio.

Primul producător care a intuit acest lucru a fost firma care deține brandul Rio Mare. Pornind de la constatarea, simplă, că cea mai mare parte din ulei ajunge să fie aruncat, firma a făcut o cercetare de piață din care rezulta că peste 80% dintre consumatori făceau acest lucru. În anul imediat următor, avea să scoată pe piață o versiune de consevă de ton cu o cantitate de ulei diminuată. Directorul general al firmei producătoare a spus că de atunci și până în prezent acest produs a avut o creștere medie anuală de 20%.

Alte avantaje

Dincolo de consumul mai redus de ulei, pozitiv din perspectiva sănătății, este și mai comod să nu mai trebuiască să separi produsul în sine de uleiul în care a fost conservat. Dar nu numai. De cele mai multe ori, cea mai mare parte din ulei este aruncată direct în scurgerea din chiuvetă și provoacă daune importante ecosistemului. O risipă dăunătoare mediului.

Totodată, eliminarea unei părți importante din uleiul din conserve înseamnă și un avantaj ca preț: paradoxal, într-o conservă de pește, se precizează în articol, în structura prețului unei conserve de pește componenta de preț cea mai importantă o reprezintă în primul rând ambalajul, apoi uleiul, peștele fiind abia a treia componentă.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *