Burnout-ul în industria HoReCa și ruptura generațională, printre temele-cheie abordate în cadrul celei de-a 5-a ediții a F&B Innovation Camp / La eveniment au participat peste 140 de profesioniști din HoReCa, retail și tech

F&B Innovation Camp Sursa foto: Hospitality Culture Institute

România devine tot mai vizibilă ca pol regional de inovație în industria alimentară, însă provocările din spatele scenei sunt tot mai mari, mai ales pentru angajații din HoReCa. Peste 140 de profesioniști din HoReCa, retail și tech au participat, între 26-28 mai, la F&B Innovation Camp 2025, desfășurat la Balvanyos Resort, unde s-au discutat atât oportunitățile, cât și problemele majore din industrie.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

În premieră pentru un eveniment de profil, burnout-ul angajaților a fost abordat deschis, ca fiind una dintre cele mai acute probleme din sectorul ospitalității. Florin Maxim, fondatorul Hospitality Culture Institute, a atras atenția asupra presiunii continue la care sunt supuși angajații din restaurante, bucătării sau servicii de livrare, în lipsa unui cadru real de susținere psihologică și organizațională. „Suntem cel mai controlat sector din economie și, din păcate, vizitele nu sunt gândite ca ocazii de sprijin, ci de sancțiune. Această presiune administrativă se răsfrânge asupra antreprenorilor și angajaților și contribuie la instabilitatea generală a domeniului”, a declarat Florin Maxim.

De asemenea, conf. dr. psih. Laura Cismaru a susținut un workshop dedicat diferențelor generaționale și impactului acestora asupra pieței muncii. „Generations and Labor Market” a analizat rupturile dintre generații în organizații, evidențiind diferențele neurologice, culturale și de valori dintre nativii digitali și generațiile anterioare, dar și nevoia de empatie și cooperare intergenerațională pentru un viitor mai stabil.

„România se află în punctul în care, în segmentul alimentar, brandurile locale reușesc să concureze de la egal la egal cu cele internaționale”

Pe lângă discuțiile despre burnout și sustenabilitate, evenimentul a evidențiat și potențialul României de a deveni lider regional în foodservice, cu o piață estimată la 7,3 miliarde euro și o creștere accelerată a livrărilor la domiciliu. „În România mă simt ca acasă. Sunt sigură că autenticitatea și calitatea produselor voastre alimentare va aduce plus valoare la nivel european, cu condiția ca antreprenorii români să-și seteze obiective îndrăznețe. Am descoperit prea multă modestie pentru calitatea produselor pe care le dezvoltați”, a afirmat Marta Pogroszewska, Managing Director al GAIL’s Bakery.

Radu Timiș Jr., CEO CrisTim, a punctat importanța extinderii brandurilor locale și pe piețele internaționale: „România se află în punctul în care, în segmentul alimentar, brandurile locale reușesc să concureze de la egal la egal cu cele internaționale. Următorul pas este să reușim să scoatem pe piețele internaționale aceste produse, iar pentru acest lucru este nevoie atât de curaj antreprenorial cât și de o strategie națională care să ofere sprijin produselor locale pregătite de internaționalizare”.

Organizat de Hospitality Culture Institute cu sprijinul UniCredit Bank, F&B Innovation Camp 2025 a adus la aceeași masă startupuri precum Luna Solai, Bio Cătina, Just Heat It, Mori de poftă – Colive de viață, și investitori și lideri consacrați din industrie. „Vrem ca acest bootcamp să devină un reper pentru Europa Centrală și de Est în dezvoltarea de soluții inovatoare în alimentație și ospitalitate. România are toate ingredientele necesare: talent, idei, ambiție și o comunitate tot mai solidară”, a concluzionat Florin Maxim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *