INTERVIU | Marius Chiorean (Fabrica de lactate „De Colţeşti”): „Publicul s-a educat mult. Dacă acum 10 ani întrebarea era «de ce costă așa mult?», azi tot mai mulți înțeleg diferența între o brânză de volum și una maturată natural 6 luni” / „Cel mai dificil e să îmbini inovația cu tradiția fără să compromiți identitatea produsului”

branzeturile-sub-marca-de-coltesti-sunt-produse-de-aproape-30-de-ani-intr-o-intreprindere-de-familie foto: g4food.ro

Brânzeturile sub marca De Colţeşti sunt produse într-o mică întreprindere de familie, din anul 1994, în comuna Rimetea din județul Alba. Sunt realizate fără aditivi, conservanţi artificiali sau uleiuri vegetale, păstrând puritatea ingredientelor şi a gustului autentic. În timp, și-a eficientizat operațiunile de producție cu ajutorul tehnologiilor de ultimă generație și are în plans să pătrundă pe noi piețe internaționale.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

În prezent, facilitatea de producție procesează zilnic aproximativ 23.000 de litri de lapte, ceea ce înseamnă între 60 și 80 de tone de produse pe lună. Am încercat să aflăm de la Marius Chiorean, directorul general al fabricii de lactate De Colțești care sunt dificultățile sectorului și planurile de viitor al brandului.

Brânză maturată
Sursa foto: Facebook „De Colțești”

„Câteva din produsele noastre ajung în rafturile magazinelor din Ungaria”

G4Food: De la ce tip de experiență profesională veneați când ați venit la „De Colțești”? Ce știați la început despre brânzeturi maturate?

Marius Chiorean: Înainte să lucrez pe segment de industrie alimentară am lucrat în HoReCa și Administrare, unde am acumulat o experiență în ceea ce privește organizarea și coordonarea de echipe. M-am apropiat repede de acest domeniu pentru că are un echilibru frumos între natură, meșteșug și rigoare. La început știam mai mult din perspectiva consumatorului, dar în timp am învățat procesele, fluxurile de lucru, provocările din această industrie.

G4Food: Care au fost primii pași și apoi ce etape de dezvoltare ați parcurs?

Marius Chiorean: Primii pași au fost optimizarea proceselor existente, calibrarea produselor, porționarea pe gramaje mai mici conform cerințelor din piață, analiza performanței portofoliului de produse, crearea de produse noi în trend cu cerințele pieței, formarea oamenilor și învățarea din greșeli. Astăzi suntem în etapa în care scalăm cu grijă, investim în brand, păstrând calitatea și povestea vie.

branzeturile-sub-marca-de-coltesti-sunt-produse-de-aproape-30-de-ani-intr-o-intreprindere-de-familie
foto: decoltesti.ro

G4Food: Cum arată astăzi afacerea? Ce și cât produceți, din ce materie primă și unde vindeți?

Marius Chiorean: Suntem o echipă de aproximativ 70 de oameni și producem brânzeturi maturate din lapte de vacă, provenit în principal din zonă. Avem o capacitate de producție care ne permite să fim constanți, dar putem și scala ceea ce facem în prezent. Vindem în magazine specializate, băcănii, în HoReCa, dar și direct la consumatori prin shopul nostru online. Câteva din produsele noastre ajung în rafturile magazinelor din Ungaria și suntem recunoscători băcăniilor care duc produsele noastre în Diaspora.

G4Food: Care sunt cele mai spinoase probleme cu care vă confruntați din poziția de manager general al unei afaceri complexe, precum producția de brânzeturi de nișă?

Marius Chiorean: Sunt mai multe. Să gestionezi resursa umană în rural, să menții calitatea constantă într-un proces viu, să convingi piața că brânza noastră merită prețul. Dar poate cea mai provocatoare este să îmbini inovația cu tradiția, fără să compromiți identitatea produsului. Și bineînțeles, echilibrul financiar – suntem o afacere, nu un ONG.

„Cea mai bună promovare rămâne produsul”

G4Food: Care sunt canalele de promovare cele mai eficiente?

Marius Chiorean: Cea mai bună promovare rămâne produsul bun, care se cere și se recomandă. În paralel, am investit în social media – unde spunem povestea locului și a echipei, participăm la târguri relevante și colaborăm cu parteneri care înțeleg produsul. Avem și un shop online care ne apropie de clienți din toată țara.

branzeturile-sub-marca-de-coltesti-sunt-produse-de-aproape-30-de-ani-intr-o-intreprindere-de-familie
foto: decoltesti.ro

G4Food: Cât este de acoperită piața la ora actuală? Mai este loc pe piață pentru alți producători?

Marius Chiorean: Brânzeturile artizanale sunt încă o nișă în România și în ultimii ani s-au bucurat de o creștere constantă. Personal consider că mai este loc – dar pentru cine vine cu produs autentic, constant și cu respect față de client. Cine intră doar pentru oportunitate și fără răbdare, nu va rezista.

G4Food: Cum ați caracteriza apetitul publicului românesc față de brânzeturi? Cum sunt percepute astăzi brânzeturile artizanale?

Marius Chiorean: Publicul s-a educat mult. Dacă acum 10 ani întrebarea era „de ce costă așa mult?”, azi tot mai mulți înțeleg diferența între o brânză de volum, ca să zic așa, și una maturată natural 6 luni. Brânzeturile făcute cu gust și meșteșug sunt tot mai apreciate, mai ales în orașele mari, iar trendul e pozitiv.

G4Food: Ce planuri de extindere aveți, cum vă imaginați viitorul?

Marius Chiorean: Ne dorim o creștere echilibrată. Nu vrem să devenim „mari” cu orice preț, ci să consolidăm brandul și calitatea. Avem în plan diversificarea portofoliului, extinderea capacității de maturare, dezvoltarea rețelei de vânzare și urmează să deschidem primul nostru magazin de prezentare în Colțești. Foarte multă lume vizitează zona noastră și credem că cel mai bun suvenir de dus acasă este o brânză bună.

G4Food: Ce ați transmite cuiva care intenționează să înceapă o astfel de afacere în viitor?

Marius Chiorean: Să nu se arunce fără să guste provocarea până la capăt. E frumos, dar greu. Să își găsească un mentor, să învețe de la cei care fac deja și să aibă răbdare: brânza maturată cere timp – și afacerea la fel. Să nu uite că în spatele fiecărui produs bun e o echipă bună.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *