Unele branduri din comunism au reușit să supraviețuiască până astăzi și sunt în continuare puternice. Un astfel de exemplu este Brifcor, o marcă de băuturi răcoritoare fabricată în România comunistă, relansată în anul 2006 de Romaqua Group.
Brifcor vine de la „Băutură răcoritoare indigenă fabricată cu concentrat original românesc” și a fost dezvoltată de Institutul de Cercetări Pentru Valorificarea și Industrializarea Legumelor și Fructelor (ICPVILF) în anii 1980.
Echipa care a dezvoltat alternativa locală la Fanta a fost condusă de chimistul Ion Jurubițǎ. Potrivit Wikipedia, el a reușit „să substituie concentratul de portocale ce trebuia importat cu un concentrat produs din macerarea a 14 plante, unele din ele banale buruieni. Culoarea era obținută din vrej de tomate. În afară de concentrat și apă, în componența băuturii se mai adăuga zahăr și acid tartric”.
În 2006, Brifcor a fost relansat de compania Romaqua Group, care deține branduri precum Borsec, Giusto, Stânceni sau Albacher. Compania deține și brandul „retro” de sine stătător Lămâița, dezvoltat de același Ion Jurubița. Astăzi, Brifcor este un sub-brand al Giusto, iar băutura se găsește pe piață sub numele de Giusto Brifcor.
Piața băuturilor răcoritoare din România a depășit în 2023 pragul de 6 miliarde de lei, potrivit unui studiu realizat de KeysFin și citat de Wall-Street. Romaqua Group se afla, la finalul anului trecut, pe locul trei în topul celor mai mari jucători de pe piața locală, după companiile din spatele brandurilor Coca-Cola și Pepsi, cu o cotă de piață de 12%.
Brifcor se găsește inclusiv în Spania, potrivit Denisei Moraru, proprietara unui magazin cu produse românești.
Cred că nu aveți ce face!
Unele branduri din comunism era bine să rămână în comunism.