Pe piață au apărut frigidere sau cuptoare cu inteligență artificială, dar un studiu recent realizat de Samsung Electronics arată că, deși 90% dintre europeni susțin că înțeleg într-o oarecare măsură inteligența artificială (AI), doar 15% știu cum să o folosească pentru a-și îmbunătăți viața de zi cu zi.
Studiul, care a inclus peste 11.000 de participanți din zece țări europene, evidențiază interesul în creștere pentru tehnologie, dar și un decalaj semnificativ în ceea ce privește cunoștințele practice.
Printre principalele constatări, 53% dintre respondenți și-au exprimat dorința ca inteligența artificială să le simplifice viața, în special în domenii precum divertismentul și treburile casnice. Cu toate acestea, doar 38% se simt incluși în discuțiile actuale despre AI, ceea ce arată că este nevoie de o mai mare implicare și educare a publicului.
Atunci când au fost rugați să evalueze gradul lor de înțelegere a AI, respondenții din Polonia au fost cei mai predispuși să spună că au o înțelegere a tehnologiei (23%), în timp ce respondenții din Regatul Unit s-au simțit cel mai puțin încrezători dintre piețele intervievate (11%), subliniind potențialele influențe culturale și educaționale asupra atitudinilor.
Cercetarea relevă faptul că cei mai mulți participanți la sondaj (42%) doresc ca tehnologia să le ofere o conectare eficientă a dispozitivelor din casă. În plus, sarcinile casnice, cum ar fi curățenia, în special aspirarea, au fost evidențiate ca domenii în care tehnologia ar putea fi deosebit de utilă. Alte aplicații populare au inclus asistența pentru aparatele de bucătărie și rețetele personalizate.
În ciuda entuziasmului, există o oarecare ezitare în ceea ce privește adoptarea AI. Doar 38% dintre respondenți s-au arătat entuziasmați de creșterea viitoare a tehnologiei. Preocupările legate de securitate rămân o prioritate, 37% dintre participanți subliniind nevoia de actualizări frecvente și 34% evidențiind importanța monitorizării 24/7 a amenințărilor.
Experți precum Dr. Chris Brauer de la Universitatea Goldsmiths din Londra, susțin că potențialul AI constă în capacitatea sa de a transforma rutinele zilnice și de a îmbunătăți calitatea vieții. Potrivit ei, provocarea actuală este să ne asigurăm că tehnologia rămâne sigură, incluzivă și ușor de utilizat, educând în același timp consumatorii cu privire la beneficiile sale practice.