Antreprenoriatul românesc e activ! Un economist din București vinde on line carne proaspătă de vită și oaie provenită de la animale crescute în micile gospodării țărănești din nordul Moldovei

”Am lansat afacerea în februarie anul acesta, ca să livrez clienților de la oraș produse originale, cu gust autentic de la țară. Avem un achizitor în județele Suceava și Botoșani. Pe site primim comenzile de la clienți și le comunicăm acelui achizitor. El identifică animalul, îl cumpără și-l duce la abatorul din Ilișești, județul Suceava. Aici animalul e sacrificat, tranșat, ambalat în vid și expediat cu mașina frigorifică la București. Lucrăm cu un HUB agro-alimentar care deține un depozit frigorific. De aici, carnea este trimisă clientului cu mașinile diviziei de frig ale unei firme de curierat. Între comanda lansată pe site de client și primirea coletului au trecut numai 72 de ore!” a declarat pentru Lantulalimentar.ro, Florian Mateiță, antreprenorul care a creat Obor21.

Florian Mateiță, Obor21

De la lansarea acestei afaceri și până în prezent, 550 de clienți au comandat pe site carne proaspătă, originară din micile gospodării din Suceava și Botoșani. Antreprenorul propune o alternativă la marile lanțuri alimentare, care includ 1. fermele specializate, unde animalele sunt crescute după regulile noilor inginerii în zootehnie, 2. abatoarele unde carnea este tranșată industrial și 3. marii retaileri, care se adresează publicului larg.

”Animalul cumpărat de noi e crescut în mod tradițional, pe pășune, hrănit cu cereale cultivate pe ogoarele gospodarilor, e ținut în aer liber, în vânt și soare, carnea lui are un alt gust decât al animalului crescut în fermă, în sistem industrial. Am avut discuții și la abator, ei au un sistem de lucru tot industrial, fiindcă lucrează cu cantități mari, dar noi le-am cerut să tranșeze animalele aduse de noi, după metode mai vechi, de tip măcelărie” susține Florian Mateiță.

Pentru marketing și distribuire/comercializare, antreprenorul folosește însă noile tehnologii. Siteul are un rol-cheie, fiindcă preia comenzile și în funcție de aceste comenzi este pus în mișcare lanțul alimentar Suceava/Botoșani – București. Clienții sunt preveniți că ”decizia de sacrificare este luată doar atunci când comenzile acoperă peste 80% din carcasa estimată a unui animal. Comanda produce efecte numai după ce este asumată de către cumpărător, mai precis – plătită”.

Clientul primește nu numai carnea, dar și  informații despre trasabilitatea cărnii, fiind asigurat că există control sanitar-veterinar riguros. Acesta poate afla inclusiv numele satului de unde provine animalul.

În săptămâna 11 – 16 mai, animalele au avut următoarea proveniență:

Mânzat- sat Hancea, judet Suceava

Capră – sat Mihălășeni, județ Botoșani

Oaie – sat Mihălășeni, județ Botoșani

Miel – sat Mihălășeni, județ Botoșani

”Noi nu facem stocuri, nu ținem carnea în galantar, nu o congelăm. Cumpărăm animalele strict în funcție de cererea clienților. La începutul pandemiei covid – 19, a fost o cerere masivă, clienții erau panicați, dar acum cererea s-a normalizat. Am observat că solicită carnea pentru grătar, nu pentru cuptor. Lucrurile sunt explicabile: pe grătar se prepară mai repede, în 10 minute, în cuptor trebuie să stea mai mult”, a mai spus antreprenorul.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *