Amenzi de peste 2,6 milioane de lei în industria alimentară, aplicate de inspectorii sanitar-veterinari / Principalele nereguli

venituri, gospodarii, cheltuieli, alimente Sursa foto: Dreamstime

Inspectorii sanitari-veterinari şi pentru siguranţa alimentelor au aplicat, în decursul lunii aprilie, amenzi în valoare de 2,67 milioane de lei unor operatori economici din industria alimentară, informează Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), într-un comunicat de presă transmis, luni, AGERPRES.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Astfel, Direcţiile Sanitare-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor judeţene, precum şi cea a Municipiului Bucureşti, au realizat 10.151 de controale în unităţi din industria agroalimentară, în urma cărora au fost aplicate 173 de avertismente şi 354 de sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de 2,67 milioane de lei, transmite Agerpres.

Acţiunile de control, care fac parte din Programul de supraveghere şi control al ANSVSA pentru anul 2025, au vizat următoarele aspecte esenţiale: respectarea cerinţelor de înregistrare, autorizare şi funcţionare a unităţilor alimentare; întreţinerea şi igienizarea corectă a spaţiilor de manipulare a produselor alimentare; condiţiile de prelucrare, depozitare a materiilor prime şi produselor finite; cerinţele de trasabilitate, etichetare şi controlul dăunătorilor; implementarea corectă a procedurilor HACCP (Hazard Analysis Critical Control Point, n.r.) şi a programelor de autocontrol.

„Controalele s-au concentrat pe prevenirea riscurilor pentru sănătatea consumatorilor şi consilierea operatorilor din industria alimentară. Sancţiunile au fost aplicate doar în cazul în care deficienţele constatate nu au fost corectate în termenul acordat sau când au existat riscuri semnificative pentru siguranţa alimentelor”, notează ANSVSA.

Potrivit sursei citate, principalele nereguli identificate au fost: neconformităţi legate de personal (fişe de aptitudini neîntocmite, cursuri de igienă neefectuate, nepăstrarea documentelor de sănătate); probleme cu trasabilitatea şi conformitatea produselor (etichetare incorectă, buletine de analiză cu rezultate nesatisfăcătoare, ambalaje necorespunzătoare); nerespectarea cerinţelor HACCP; întreţinerea necorespunzătoare a spaţiilor de depozitare şi de producţie; lipsa unor echipamente igienice adecvate, precum vestiare şi grupuri sanitare pentru angajaţi.

De asemenea, au fost prelevate probe pentru analize de laborator, în conformitate cu procedurile şi instrucţiunile din Programul de supraveghere şi control, pentru a verifica conformitatea produselor alimentare şi respectarea limitelor maxime admise privind reziduurile de pesticide, contaminanţii şi alte substanţe interzise.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *