Ruta gastronomiei tradiționale românești din Hunedoara / Platforma care oferă posibilitatea producătorilor locali de a-și dezvolta afacerea

aomania atractiva, bucataria traditionala, romania Sursa foto: Zeppelin Studio

România Atractivă este o platformă multimedia destinată promovării turismului cultural în România, fiind primul program național de turism cultural realizat prin PNRR. Acest proiect include 12 rute din 35 de județe și totalizează 275 de obiective culturale.

Printre rutele din programul România Atractivă, se află și traseul gastronomiei tradiționale românești. Acesta include județele Alba, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brașov, Buzău, Cluj, Constanța, Covasna, Giurgiu, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Neamț, Prahova, Sălaj, Sibiu, Suceava, Timiș, Tulcea, Vrancea.

Cu ocazia eventimentului de lansare a aplicației am avut plăcerea de a discuta cu doamna Paula Enuț de la Consiliul Județean Hunedoara, care ne-a prezentat ruta gastronomică specifică județului Hunedoara.

,,Noi am accesat o rută gastronomică care se referă la gastronomia locală specifică județului Hunedoara (…) are 5 ținuturi tradiționale. Ținutul Pădurenilor poate ultima enclavă de artă populară autentică care mai există la nivel european, unde femeile își poartă costumele populare în firescul cotidian”  a declarat Paula Enuț pentru G4Food.

De asemenea, Doamna Paula Enuț ne-a enumerat și câteva dintre mâncărurile tradiționale care se regăsesc pe ruta gastronomică hunedoreană.

,,Plăcintele pădurenești sunt specifice Ținutului Pădurenilor, și cum se spunea în cadrul workshopului, fiecare zonă, fiecare sat are o specificitate locală. La Feregi îi plăcinta cu 6 colțuri, la Lelese cu 4. Este o mândrie de a aparține teritoriului respectiv, de a face puțin deosebită rețeta, de a o personaliza. De asemenea, sunt virșli, acei cârnați tradiționali a căror rețetă desigur e secretă, din zona Brad, din zona Sălaj, din Țara Hațegului. Avem cash-ul de la fermele ADO, brânza Burebista, cârnați tradiționali din Valea Jiului de la Edy Ursu, lașca de la Buna Romanița de pe Valea Mureșului, de la Șoimuș, foarte multe produse locale”

Totodată, noua platformă oferă posibilitatea producătorilor locali de a și dezvolta afacerile.

,,Datorită acestui proiect s-a creat o rețea. Producătorii și produsele lor implicit au devenit mai vizibile, vor apărea deja și online pe acest portal fabulos România Atractivă. Cu siguranță, plus valoarea va consta în faptul că vor găsi noi piețe, poate își vor dezvolta afacerile, le vor extinde, și mai mult vor dezvolta și micile ferme locale care deja sunt interesate să atragă nou exercițiu, fonduri europene, să-și mai achiziționeze utilaje, animale, sau să-și planteze livezi pentru a face față cererii turistice care deja, este în dezvoltare.” a spus Paula Enuț.

Această inițiativă nu doar că promovează tradițiile și cultura locală, dar și contribuie la dezvoltarea economică a regiunilor implicate, creând oportunități pentru comunitățile locale.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *