Cei mai mulți dintre noi avem o bomboană sau un biscuit preferat. Unele dintre ele însă au devenit subiectul unor mituri care s-au creat în jurul lor. Acum e momentul să aflăm adevărul. Iată cele mai cunoscute mituri despre dulciurile celebre pe care nu ar trebui să le mai crezi.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
-
Oreo nu este 100% vegan
Oreo a devenit cel mai vândut biscuit din Statele Unite, înregistrând în 2017 vânzări de 710 milioane de dolari. Mulți vegani s-au bucurat când au auzit că este un produs vegan, însă această informație este falsă. Pe site-ul oficial al companiei, în Marea Britanie, se precizează clar că biscuiții nu sunt potriviți pentru vegani. Motivul? În timpul procesului de producție există posibilitatea de contact încrucișat cu laptele. Chiar dacă acesta nu este ingredient direct, pot apărea urme în urma procesării. Pentru o variantă 100% sigură, rămâne soluția preparării în casă. Puțini știu că, până în 1997, crema conținea chiar grăsime de porc, iar conversia a durat aproape trei ani, notează listverse.com.
-
Aluatul crud de biscuiți nu este mortal
Mitul spune că aluatul crud de biscuiți te poate ucide din cauza ouălor crude. Realitatea este diferită. Riscul de contaminare cu salmonella este foarte scăzut, iar ouăle crude pot fi chiar nutritive. Un studiu a arătat că doar unul din 30.000 de ouă este infectat. Din anii ’90, tehnologiile moderne au redus și mai mult acest pericol. Așadar, dacă ești ghinionistul care nimerește un ou contaminat, cel mai probabil vei avea doar o indigestie. Consumul de aluat crud nu este letal, deși nu este recomandat în exces.
-
Guma nu rămâne în stomac șapte ani
Am auzit cu toții avertismentul: „Nu înghiți guma, rămâne blocată în stomac ani întregi!”. În realitate, acest mit este complet fals. Guma nu se digeră, dar organismul o elimină prin tractul digestiv, la fel ca alte reziduuri nedigerabile. Doar în cazuri foarte rare, la copii cu constipație severă, poate apărea o problemă dacă au înghițit cantități mari. În rest, nu există niciun pericol. Mai mult, studiile recente arată că guma fără zahăr poate proteja dinții, reduce stresul și chiar îmbunătăți memoria. Piața globală de gumă este uriașă: în 1999, consumul anual era estimat la 560.000 de tone.
-
Gaura din Lifesavers nu previne înecul
Legenda spune că bomboanele Lifesavers au fost create cu o gaură pentru a salva vieți, după ce fiica inventatorului s-ar fi înecat cu o mentă. Povestea este emoționantă, dar falsă. Clarence Crane, creatorul brandului, a dorit doar un produs original care să nu se topească vara. Forma cu gaură amintea de un colac de salvare, de unde și numele „Lifesavers”. De fapt, scopul era marketingul, nu siguranța.
-
Ciocolata albă este tot ciocolată
Mulți cred că ciocolata albă nu e „adevărată” pentru că nu conține cacao solidă. Totuși, ea include unt de cacao, extras din boabele de cacao. Reglementările europene și americane cer ca produsul să aibă minimum 20% unt de cacao pentru a purta denumirea de „ciocolată”. Așadar, nu este doar un produs pe bază de zahăr, ci derivă direct din arborele de cacao.
-
Bastoanele dulci nu au origini creștine
Se spune că bastonașele de Crăciun au forma literei „J” pentru a reprezenta pe Iisus. Legenda continuă cu simboluri religioase asociate culorilor roșu și alb. Adevărul este că aceste dulciuri datează din secolul al XVII-lea și nu au legătură cu creștinismul. Asocierea cu Crăciunul a apărut mult mai târziu, datorită unor imigranți germani din Ohio.
-
Dulciurile fără zahăr nu sunt inofensive
Absența zahărului nu înseamnă că un produs este prietenos cu dinții. Îndulcitorii artificiali și acizii din bomboanele cu arome de fructe pot eroda smalțul. În plus, dulciurile lipicioase, chiar fără zahăr, pot lăsa reziduuri între dinți, favorizând cariile. Așadar, prudența rămâne esențială, chiar și în cazul „alternativelor sănătoase”.
-
Biscuiții cu mesaj nu sunt chinezești
Deși îi primim la restaurante chinezești, biscuiții cu mesaj nu au origini în China. Ei au fost creați în California, de imigranți japonezi, în jurul anului 1900. Inspirația vine din „tsujiura senbei”, biscuiți cu mesaje din Kyoto. După internarea japonezilor în lagăre, producția a fost preluată de chinezi. Astăzi, doar o fabrică din Queens produce patru milioane de biscuiți pe zi.