Cultivatorii de legume în spații protejate (sere și solare) din Ucraina urmăresc să revină la nivelurile de producție de dinainte de război

Ucraina, sere, legume, fermieri foto: agrotimes.ua

Primii castraveți din  serele ucrainene au ajuns pe piață, începând de la sfârșitul lunii februarie până la mijlocul lunii martie. Prețurile pentru consumatorii finali sunt ridicate, dar pentru fermieri acestea rămân stabile, deschizând o perspectivă promițătoare pentru viitor, informează freshplaza.com. 

Prima etapă de încasări din vânzarea castraveților va continua până în iunie, în funcție de volumele și prețurile la castraveții din import. După o scurtă pauză, va începe a doua etapă de încasări. De obicei, în iunie, prețurile pot scădea sub costurile de producție, ceea ce impulsionează fermierii să vândă rapid. Noi culturi de castraveți sunt apoi înființate în luna august, pentru a avea castraveții proaspeți în luna noiembrie.

Roșiile și castraveții importați de Ucraina rămân produse relativ scumpe din cauza provocărilor logistice care decurg din perturbările războiului în transportul maritim. Transportul rutier a umflat costurile, a prelungit timpii de livrare și a redus volumele. 

Nivelurile importurilor de la sfârșitul anului 2023 până la începutul lui 2024 au fost mai scăzute comparativ cu anii precedenți. Cu toate acestea, se preconizează că prețurile vor scădea brusc de la sfârșitul lunii aprilie, pe măsură ce jucători importanți precum „Teplichny” și „Umansky” intră pe piață, gata să pună în vânzare aproximativ 3.000 de tone în această perioadă, ceea ce ar însemna o revenire la nivelurile de producție de dinainte de război.

Prin progresele tehnologice fermierii urmăresc să depășească standardele de dinainte de război atât în înființarea ​​culturilor de legume, cât și în recoltarea acestora. Cu excepția obstacolelor neprevăzute în tehnologie, în domeniul energetic, incluzând și prețurile combustibililor, complexele de sere din Ucraina, deși țara este devastată de război, sunt gata să încheie anul profitabil, un contrast puternic cu provocările anului precedent.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *