Piața locală de iaurt și băuturi lactate fermentate este estimată să ajungă la o valoare de peste 2,9 miliarde de lei (aproximativ 582,6 milioane de euro) în următorii cinci ani, înregistrând o creștere anuală compusă de 5%, potrivit raportului „Yoghurt and Sour Milk Products in Romania”, realizat de compania Euromonitor International. Informații-cheie din cercetare au fost oferite pentru G4Food.
Dacă în 2024 unul dintre cele mai performante produse de pe piață este kefirul, analiștii se așteaptă ca, în viitor, să câștige teren produse mai sofisticate, precum iaurtul din lapte de capră sau din lapte de bivoliță.
„Iaurturile mai sofisticate câștigă teren și acest lucru se vede prin prezența mai largă a iaurturilor grecești și de tip grecesc cu diferite conținuturi de grăsime. De exemplu, iaurt cremos cu 10% grăsime, iaurt fabricat din lapte de capră și iaurt fabricat din lapte de bivoliță”, arată raportul. Iaurtul grecesc este căutat deoarece este considerat unul dintre cele mai sănătoase tipuri de iaurt.
Piața locală de iaurt și băuturi lactate fermentate este estimată să încheie acest an la o valoare de 2,3 miliarde de lei (aproximativ 460 milioane de euro), în creștere cu 5% comparativ cu 2023.
Care este diferența dintre kefir și iaurt?
Kefirul și iaurtul sunt ambele produse lactate fermentate, dar diferă prin tipul de culturi folosite și procesul de fermentare:
- Culturi de fermentare: Kefirul este fermentat cu o combinație de bacterii și drojdii (granule de kefir), care îi conferă o textură ușor efervescentă și un gust mai acidulat. Iaurtul, în schimb, este fermentat doar cu bacterii (specii de Lactobacillus și Streptococcus), având o consistență mai groasă și un gust mai blând.
- Conținut probiotic: Kefirul conține o varietate mai mare de probiotice, ceea ce îl face mai benefic pentru sănătatea digestivă, comparativ cu iaurtul.
- Textură și gust: Kefirul este mai lichid și ușor acidulat, pe când iaurtul este mai cremos și mai puțin acru.
Sursa foto: VLMstock | Dreamstime.com