Nestlé este o companie care are peste 150 de ani de tradiție și foarte multe schimbări au apărut în această perioadă. Responsabilii companiei au încercat să fie vizionari și să se gândească la ceea ce are nevoie viitoarea generație.
Ceea ce au observat ei este că populația, la nivel global, are nevoie de alimente mai sănătoase, nutritive, echilibrate din punct de vedere nutrițional, care să îndeplinească și componenta de gust bun.
„Mâncarea nu înseamnă doar nutrienți, nu mâncăm doar ca să trăim, mâncăm ca să trăim mai bine, mai sănătos”, a declarat Nicoleta Tupiță, manager NHW (nutriție, sănătate și bunăstare)
Mâncarea are foarte multe roluri în viața unui om, printre care cel fiziologic, social, dar și psihologic.
O alimentație echilibrată nu e suficient să fie doar strict corectă din punct de vedere nutrițional, ci trebuie să fie accesibilă oamenilor. „Costul este o barieră pentru mulți dintre noi, timpul este o barieră pentru mulți dintre noi, și trebuie să fie, pe cât posibil, și prietenoasă cu planeta”, a precizat Nicoleta Tupiță.
Doar 9% dintre oameni spun că reușesc să mănânce echilibrat
La nivel global, Nestlé a făcut un studiu, înainte de a dezvolta noua strategie de nutriție, în 2022, în 15 țări. Oamenii își doresc, și asta au văzut și la români, să mănânce cât mai sănătos. Însă doar 9% spun că reușesc să mănânce echilibrat. Barierele includ timpul, costul și lipsa educației legate de alimentația corectă.
În anumite țări și zone unde există o mare nevoie și sunt probleme în ceea ce privește deficiențele nutriționale, au fost introduse produse îmbogățite. De exemplu, în câteva marketuri din Africa există un cub mic fortifiat cu fier și a ajutat mulți copii, familii, să nu se mai confrunte cu deficiența de fier, pentru că ei nu au acces la anumite alimente bogate în fier, cum este carne. „Acest cub pus într-o supă i-a ajutat foarte mult”, a menționat Nicoleta.
Există noodels, supe, cuburi și așa mai departe, care au o serie de criterii nutiționale care țin cont de recomandările Organizației Naționale a Sănătății, de profiluri nutriționale externe.
KitKat este un clean label? Dulciuri sub 110 Kcal
„KitKat este un clean label. Evident, nu mâncăm KitKat în fiecare zi pentru că este clean label, dar în categoria de dulciuri, ne dorim să fie cât mai apropiate de dulciurile pe care le facem în casă”, a mai explicat Nicoleta Tupiță.
Echipa Nestlé se asigură ca toate dulciurile din gama pentru copii să fie sub 110 Kcal.
Ce presupune proiectul „Traista cu sănătate” și „NutriPorția”?
Pe partea de educație, compania are programe educaționale în școli, precum „Și eu trăiesc sănătos”, care ajunge la peste 50 de mii de copii pe an, și „Traista cu sănătate”, care a evoluat foarte mult în timp.
Apariția nutri-porției a fost în pandemie. Ea a pornit de la ideea că mulți părinți gătesc acasă și s-au gândit să le ofere un ghid simplu, pentru ca aceștia să gătească mese echilibrate copiilor.
Fundația tradiției sănătoase este cea care coordonează programul „Traista cu sănătate”. „În momentul în care am văzut rezultatele acestea extraordinare la nivelul prevenției în rândul copiilor, a obezității, mi-am dorit să fac și eu un asemenea lucru bun pentru sănătatea lor”, a declarat Veronica Mocanu, profesor universitar la medicină și farmacie.
Traista cu sănătate este un brand, și împreună cu Nestlé, se încearcă convingerea copiilor de a avea o alimentație și un trai sănătos.
Scăderea obezității în rândul copiilor
Manualul pentru copii „Traista cu sănătate” este la ediția a doua în 2021, iar prima a fost elaborată în 2011. Ea este dedicată copiilor, dar este utilizată și de profesori, și poate fi citită de părinți. Cartea se bucură de o grafică deosebită, fiind realizată de un pictor din Republica Moldova, Alexei Gurschi.
„Am observat de-a lungul timpului că obezitatea copiilor în orașul Iași a tot crescut, până la 16%. În 2017 n-am avut motive să fim foarte fericiți, dar iată că am continuat și am observat în mediul urban, după un timp, acest efect”, a precizat Veronica Mocanu.
Proiectul a avit nevoie de 5 ani până să obțină un efect în orașul Iași, însă s-a observat o scădere a obezității în școlile care au făcut part din acest proiect, până la 6%. Și în mediul rural a început, de anul trecut, după cum a susținut doamna profesor, să scadă procentul.
Agriucultura regenerativă, implementată la nivel global
„Avem fermieri români de la care ne luăm materie primă, dar vă spun sincer că sunt din ce în ce mai puțini de la an la an”, a declarat Irina Siminenco, manager afaceri corporative Nestlé.
Ceea ce au implementat la nivel global a fost programul de agricultură regenerativă. În cadru acestuia se încearcă achiziționarea unui anumit procent din materia primă, din surse durabile, și care să provină din agricultură regenerativă.