Și când crezi că nu poți face nimic, tot poți ceva – o deviză care probabil nu îi este străină cunoscutului actor Tom Hanks. În 2022, el a pus pe picioare o mică afacere pentru a ajuta trupele americanii și veteranii din armată. „Pentru a onora, celebra și ajuta pe cei cărora și-au dedicat propria viață libertății Statelor Unite”.
La ce produs putea să se orienteze, ca să meargă la sigur? A ales cafeaua. Mai exact, a creat un brand de cafea – cultivată prin metode sustenabile – și un e-shop asociat brandului creat, Hanx Coffe. Tot profitul obținut este destinat unor fundații care dezvoltă proiecte sociale pentru militarii activi și veterani și familiile acestora.
Nu e clar cât l-a influențat povestea lui Forrest Gump, dar e sigur că, în oarece măsură, s-a folosit de imaginea cunoscutului personaj pe care l-a interpretat în anii 90 și pentru care a fost răsplătit cu un Oscar. Unul din pachetele din gama de produse are imprimat un profil al actorului interpretând celebrul rol, însoțit de sloganul „Hanx for our troops”.
Printre fundațiile pe care le sprijină în urma vânzărilor de cafea (inclusiv online, pe marile portaluri internaționale) se numără: Bob Woodruff Foundation, The Headstrong Project, Hire Heroes U.S.A., Student Veterans of America.
Primul care și-a pus influența la bătaie în scopuri caritabile a fost Paul Newman
Era o noapte rece de decembrie a lui 1982, când își pregătea un dressing pentru salată, când i-a venit ideea să facă mai mult și să dăruiască și vecinilor. Avea deja o reputație în sensul ăsta, îl pasionase dintotdeauna arta de a combina ingrediente pentru a condimenta salata.
Ba chiar, când mergea la restaurant, spre amuzamentul celor din jur, cerea să i se aducă la masă ingredientele și să facă el însuși dressingul, pe gustul fiecăruia.
Toate bune până într-o zi, când a amestecat niște cantități impresionante de ulei de măsline, oțet, sare și piper și a umplut mai multe sticle pe care le promisese cunoscuților. Însă i-a mai rămas, așa că a ambalat tot ce nu era pentru prieteni și a dus sticlele la vânzare într-un magazin local. Au avut mare succes, și așa i-a venit ideea de a-și folosi talentul și influența în scopuri caritabile.
De mai bine de 30 de ani, peste 500 de milioane de dolari au fost donați în scopuri caritabile. Iar societatea comercială creată de el continuă, și după dispariția sa, să producă și să comercializeze dressingurile și sosurile, sub marca Newman’s Own Inc.
Printre sosurile vândute: balsamic vinegrette cu mai multe gradații de intensitate, creamy Caesar, citrus vinegrette, chipottle ranch, honey appel cider dressing, honey mustart, sos bolognese pentru paste.