Vinurile românești, vedetele unui meniu special în două restaurante din Capitală în campania „Luna gastronomiei cu Fetească”

bihor, mestesugul vinului, vin, degustare Sursa foto: Dreamstime

Inițiativa aparține celor de la Weareromania.com și vinul.ro. Sub egida mișcării de idei și de promovare WeAreRomania.com, publicația Vinul.ro și partenerii au lansat în prima parte a lunii iunie 2024 „Luna gastronomiei cu Fetească” în două dintre restaurantele lanțului La Mama din Capitală – respectiv Ateneu și Muzeul Țăranului Român.

Pe durata campaniei, clienții vor găsi pe mese un meniu prescurtat, cu bucate de pe actualul teritoriu al României selectate din gastronomia locațiilor și asociate cu vinuri autohtone disponibile la sticlă și, majoritatea, și la pahar (nu doar din Fetească albă, regală sau neagră). De menționat că, în funcție de feedback-ul consumatorilor, e posibil ca Luna gastronomiei cu Fetească să dureze mai multe luni. Pentru iubitorii de tării, sunt propuse și 2 oferte de spirtoase tradiționale – o horincă de pere marca „La horincie” și o țuică „Zetea”.

Ce pairinguri propun organizatorii:

  • Ochiurile la capac sunt asortate cu spumantul casei, din Frâncușă de Cotnari,
  • antreurile românești cu rose-ul casei din Fetească neagră,
  • ciorba țărănească cu afumătură și ciorba rădăuțeană cu horincă și țuică,
  • midiile de Marea Neagră în sos de vin cu Fetească regală,
  • sarmalele cu Fetească neagră de Cotești,
  • burgerul din carne de oaie cu Fetească neagră (roșu),
  • cârnații de Pleșcoi cu Negru de Drăgășani și Novac de Stârmina de la Vinarte,
  • pastrama de oaie la tigaie cu asamblajul roșu Făurar de la Davino, din Dealu Mare,
  • gulașul ardelenesc cu Feteasca regală Sole de la Recaș,
  • papanașii și gogoșelele după rețeta casei cu asamblajul Răsfăț, din Tămâioasă românească și Frâncușă.

Campania „Luna gastronomiei cu Fetească” din restaurantele La Mama are loc după ce publicația Vinul.ro a promovat 2024 drept „Anul de Fetească / E curată, românească!”, cu scopul de a spori notorietatea și accesibilitatea soiurilor autohtone de struguri pentru vin și de a consolida reputația acestora în context gastronomic și de comunicare.

În același scop, în data de 3 iunie, împreună cu Asociația Winelover România, publicația Vinul.ro a organizat și un concurs de vinuri din soiul Fetească regală – de Ziua internațională a acestui soi.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *