Principalul impact asupra mediului pe care o are o ceaşcă de cafea pe întreg lanţul de business este aprovizionarea cu cafeaua verde, crudă, urmată de etapa de utilizare, acestea reprezentând mai mult de 80% din amprenta de carbon, arată datele unei cercetări de specialitate, transmite Agerpres.
Studiul de analiză a ciclului de viaţă (LCA) realizat de Quantis oferă detalii ale impactului asupra mediului prin calcularea amprentei de carbon pe care o are o eliberează o ceaşcă de cafea de la cultivarea boabelor de cafea până la reciclarea capsulelor. Evaluarea ciclului de viaţă este o metodă de măsurare a impactului produselor şi serviciilor asupra mediului. Aceasta analizează indicatori de impact asupra mediului din fiecare etapă a ciclului de viaţă al unui produs. Durata de viaţă a unui produs include modul în care acesta a fost cultivat, transportat, produs, ambalat, utilizat şi eliminat.
48% din amprenta de carbon, din aprovizionarea cu cafea verde
„Studiul evidenţiază faptul că 48% din amprenta de carbon provine din aprovizionarea cu cafea verde. Având în vedere acest impact semnificativ, asigurarea unei agriculturi sustenabile devine critică. În acest sens, Nespresso, în parteneriat cu Rainforest Aliance, a dezvoltat programul AAA Sustainable Quality Program, al cărui obiectiv este colaborarea cu peste 150.000 de fermieri pentru o abordare inovatoare şi durabilă a aprovizionării cu cafea”, arată compania Nestle prin brandul Nespresso, care şi-a reafirmat angajamentul pentru sustenabilitate.
34% din amprentă, din etapa de utilizare
Studiul Quantis mai subliniază că 34% din amprenta de carbon a unei ceşti de cafea provine din etapa de utilizare, însemnând din procesul de prepararea a cafelei acasă. Pentru a contribui la optimizarea resurselor, sistemul Nespresso utilizează cantităţi precise de cafea macinată, apă şi energie pentru a prepara o ceaşcă de cafea. „Capsulele de aluminiu reprezintă 9% din amprenta de carbon şi mai puţin de 1% este contribuţia finală a capsulei la finalul ciclului de viaţă, care dacă este reciclată, rezultă în aluminiu ce se poate reutiliza la infinit şi zaţ, care se foloseşte în compost sau devine biogaz”, arată studiul.
Pe lângă eforturile susţinute la nivel global, în România Nespresso a introdus în premieră, în 2018, propria infrastructură de colectare şi reciclare a capsulelor de cafea utilizate, având capacitatea de a colecta şi recicla în totalitate capsulele de cafea pe care le comercializează, se menţionează în comunicatul transmis de companie.