Starea inovației în hrana pentru animale: Lansările de produse noi au scăzut în contextul economic post pandemie

pet food AI pentru petfood inovatia in petfood trend negativ foto: pixabay.com@allybally4b

Numărul lansărilor de hrană și gustări pentru animale de companie a scăzut la nivel global, conform datelor analizate de https://www.petfoodindustry.com , însă oportunitățile de inovație rămân.

La două dintre cele mai mari expoziții comerciale pentru animale de companie din acest an, Global Pet Expo din Orlando, Florida, SUA, și Interzoo din Nürnberg, Germania, zonele dedicate produselor noi au fost mai mari ca niciodată, cu multe alimente și gustări noi. Însă, majoritatea reprezintă extensii de linie sau versiuni ale unor categorii recente de ingrediente sau produse pe trend ascendent în ultimii ani, nu produse cu adevărat noi.

Dincolo însă de observațiile personale, datele oficiale arată că lansările globale de hrană nouă pentru animale de companie au continuat să scadă în ultimul deceniu și în special de la începutul pandemiei de COVID-19 în 2020.

Mai puține produse cu adevărat noi la nivel global, cu excepția regiunii Asia-Pacific

Datele au fost puse la de Kate Vlietstra, director pentru mâncare și băuturi al Mintel, o societate de consultanță în domeniul consulumui sustenabil, și publicate în revista Pets International. Ele au fost extrase din baza de date  globală de produse noi a companiei, în cooperare cu  instrumentul său AI generativ, Mintel Leap.

Mintel pare să facă o distincție intenționată între produsele cu adevărat noi și cele repropuse cu mici modificări. „Definiția unei lansări noi este un produs complet nou, spre deosebire de o aromă nouă, ambalaj nou și așa mai departe”, a scris Vlietstra. Lansările de produse noi și inovatoare au reprezentat mai mult de jumătate din toate lansările de hrană pentru animale din 2014 încoace, dar au scăzut la aproximativ o treime față de lansările din 2023, a mai spus ea.

Foarte multe variante și versiuni noi de produse deja existente

Partea bună ar fi totuși că noile varietăți, așa cum a numit ea versiunile noi de produse aflate deja pe piață, au reprezentat aproximativ 40% din noile produse pentru animale de companie în 2023, în creștere de laaproximativ 25% în 2014. Produsele cu ambalaje noi au crescut ușor în aceeași perioadă, de la 13% la 18% la nivel global, dar grosul creșterii se regăsește mai mult în Europa, de la 9% la 20%. Aceste tendințe generale au avut loc în toate categoriile de hrană pentru animale, a spus Vlietstra, incluzând hrana uscată, hrana umedă și gustările pentru câini și pisici.

Nu este surprinzător că lansările de produse noi pentru animale de companie au scăzut semnificativ în 2020, însă în 2021 comparativ cu perioada pre-2020 nu și-au revenit mult, iar în 2023 au scăzut și mai mult. Există  și unele excepții: Vlietstra a menționat regiunea Asia-Pacific, „unde a existat o creștere a dezvoltării de produse noi în ultimii ani, inclusiv în timpul pandemiei”, a scris ea. Aici, a spus ea, conform datelor Mintel, aproximativ jumătate dintre lansările din perioada 2020-2021 au fost de produse complet noi.

Corea de Sud, China și Japonia, în topul inovației

Coreea de Sud, China și Japonia au fost deosebit de active, contribuind cu 17%, 14% și, respectiv, 12% din lansările de produse noi pentru animale de companie din regiune. Sănătatea intestinală reprezintă un domeniu de interes, alături de formulele de hrană clean și, în Coreea de Sud, proteinele alternative, precum insectele.

Inflația și preocupările legate de costul vieții au avut un impact considerabil asupra lansărilor de produse noi în Europa, a spus Vlietstra, în timp ce în America, au crescut lansările de noi ambalaje, de la 14% din toate lansările de produse noi în 2014 la 26% în 2023. De asemenea, starea de bine a fost un punct central al noilor produse din regiune.

Inovațiile în hrana pentru animale de companie au scăzut și în SUA

Datele despre lansările de produse noi în SUA, prezentate de NielsenIQ (NIQ) la Global Pet Expo 2024, au reflectat datele globale de la Mintel, deși NIQ nu a făcut distincția între produsele cu adevărat noi față de noile varietăți sau ambalaje. Ei s-au referit la toate lansările ca fiind „inovații”.

Din 2020, cele mai multe inovații în îngrijirea animalelor de companie au fost în domeniul accesoriilor, a spus NIQ, mult mai puține fiind dedicate hranei. Totuși, datele arată o creștere ușoară s-a înregistrat la finalul anului trecut, comparativ cu aceeași perioadă a anului precent acestuia. Ca pondere generală, hrana înregistrează în general vânzări mai mari decât accesoriile, ceea ce ar indica o necesitate de marketing mai amplă pe zona de accesorii.

De câțiva ani încoace, hrana nouă pentru câini domină vânzările printre produsele noi, conform NIQ, în timp ce se situează constant pe locul trei în numărul de produse noi, după jucăriile pentru animale și accesoriile pentru câini, cum ar fi gulerele și lesele. Hrana nouă pentru pisici ocupă  adesea locul patru sau cinci în totalitatea de lansări de produse noi.

Trei moduri de a inova

Pentru a depăși impasul și a inova cu adevărat în hrana pentru animale de companie, ceea ce Vlietstra a numit „dezvoltare de produse în afara tiparelor,” ea a recomandat trei direcții:

-inspirație de la hrana pentru bebeluși – poate include designul ambalajelor, formatul și materialele, sau „crearea de momente de legătură prin hrană”

-opțiunile sustenabile trebuie explicate și – preocupările financiare, în special printre tinerii proprietari de animale de companie care ar putea fi mai interesați de sustenabilitate, descurajează achizițiile. Aceasta poate crea oportunități pentru producătorii de mărci private să „se aventureze mai mult în opțiuni pe bază de insecte și plante, care sunt și mai gustoase, dar și mai sănătoare”

-accent pe sănătatea digestivă- brandurile de petfood ar trebui să capitalizeze pe faptul că proprietarii de animale de companie continuă să prioritizeze sănătatea intestinală și să o lege de multe alte domenii de sănătate și starea generală de bine

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *