Lanțul internațional de cafenele Starbucks a anunțat că va desființa aproximativ 900 de locuri de muncă în SUA și va închide unitățile cu cele mai slabe performanțe de pe teritoriul nord-american, precum și unele cafenele din Marea Britanie, ca parte a unei restructurări pentru reducerea costurilor, anunță portalul BBC.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Locațiile din Marea Britanie vizate sunt în număr mai mic, cele mai multe care se vor închide fiind din Statele Unite, în o reorganizare generală va miza reducerea timpilor de așteptare și va ajuta la revigorarea vânzărilor.
Măsura fusese parțial anunțată în februarie, când compania a anunțat că va desființa 1.100 de locuri de muncă și va simplifica meniul din SUA pentru a sprijini vânzările aflate în dificultate pe piața sa principală.
„Aceasta este o acțiune mai amplă, despre care înțelegem că va avea impact asupra partenerilor și clienților”, a declarat directorul executiv Brian Niccol într-un comunicat, deși compania a precizat că este în continuare „pe drumul cel bun” pentru a deschide 80 de noi cafenele în Marea Britanie.
„Deși afacerea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) este pe drumul cel bun pentru a-și respecta angajamentul de a deschide 80 de noi cafenele în Marea Britanie și 150 în întreaga regiune EMEA în acest exercițiu financiar, unele unități din Marea Britanie, Elveția și Austria vor fi închise ca urmare a acestei revizuiri de portofoliu”, a adăugat compania în comunicat.
Sunt eliminate locațiile care nu au reușit să performeze conform standardelor companiei
Niccol a spus, într-o scrisoare către angajați, că unitățile vizate pentru închidere erau „nu reușeau să creeze mediul fizic pe care clienții și partenerii noștri îl așteaptă sau acolo unde nu vedem o cale spre performanță financiară”. Starbucks a precizat că locurile de muncă ce urmează să fie eliminate în SUA sunt roluri de personal de suport.
În iulie, lanțul de cafenele a raportat al șaselea trimestru consecutiv de scădere a vânzărilor în unitățile deschise de cel puțin un an în SUA – cea mai mare și importantă piață a sa. Acțiunile companiei au scăzut cu peste 8% de la începutul acestui an. Potrivit Reuters, restructurarea ar urma să reducă pierderi de 1 miliard de dolari anual.
Niccol s-a alăturat Starbucks în calitate de director executiv anul trecut, după o perioadă de șase ani la conducerea Chipotle Mexican Grill. În timpul mandatului său acolo, lanțul de burrito fast-casual aproape și-a dublat vânzările.
Noul manager are de gestionat și problema sindicalizării personalului
Cele mai recente închideri de unități și concedieri de la Starbucks fac parte dintr-o amplă strategie de redresare a noului manager, prin care lanțul încearcă să recâștige clienții nemulțumiți. Printre eforturile sale se numără remodelarea cafenelelor pentru a reconfigura spațiile de ședere și readucerea barurilor de condimente self-service.
Compania se confruntă, de asemenea, cu o campanie de sindicalizare în rândul baristilor din unitățile sale americane. Workers United – parte a Service Employees International Union și care afirmă că reprezintă angajați din peste 600 de unități Starbucks deținute de companie în SUA – luptă pentru un contract colectiv cu compania.
Sindicatul și-a exprimat îngrijorarea cu privire la lipsa de personal în cafenele și la baristii copleșiți de volum, printre alte probleme.
Ca răspuns la anunțul de restructurare de joi, Workers United a spus că acesta este un semn că „lucrurile merg doar înapoi la Starbucks sub conducerea lui Brian Niccol”.
„Încă o dată, experimentăm noi politici și decizii majore luate fără nicio consultare a baristilor”, a declarat sindicatul, adăugând că trimite o solicitare oficială către Starbucks pentru informații despre închiderile planificate.