România a crescut cu 40% producția de brânză, după aderarea la Uniunea Europeană, dar cantitatea cumpărată anual este mai mare decât producția internă

branza comert Romania Germania pexels.com/Engin Akyurt

Producem mai multă brânză decât în 2006, anul care a precedat aderarea la Uniunea Europeană. În același timp, importurile sunt mai mari decât producția la nivel național, în unitățile de procesare industriale. Exporturile sunt de aproape cinci ori mai mici și sunt direcționate, cu precădere, către țări cu comunități de români puternice: Marea Britanie și Italia, potrivit unei analize a site-ului revista-ferma.ro.

Exporturi UE

15.073 de tone de brânză au fost livrate din țara noastră pe piața europeană, în 2023. O scădere procentuală cu 1% față de anul 2022 (15.230 tone). Nivelul vânzărilor a rămas mai ridicat decât cel din anul 2021 (14.009 tone).

Principalul client al brânzei din România a rămas Grecia, cu 4.969 de tone. Italia, pe locul doi, cu 3.471 de tone, iar Bulgaria, pe locul trei, cu 2.002 tone.

Exporturi non-UE

Cantitatea totală expediată în țări terțe (din afara Uniunii Europene) a fost anul trecut de 4.167 de tone. Cel mai bun client: Marea Britanie, cu 2.384 de tone.

Cantitatea totală de brânză intrată pe piața românească în 2023 a fost de 110.091 de tone, din ambele surse: comunitară și din afara U.E.

Producția de brânză românească la nivelul unităților de procesare raportată la Eurostat a fost, în 2021, de 98.820 de tone.

În 2006, cu un an înainte de aderarea la Uniunea Europeană, producția era de 70.810 de tone. Creșterea procentuală este de 39,59% față de anul care a precedat aderarea României la Uniunea Europeană. 

Citește articolul integral pe revista-ferma.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *