Restaurantele din Ciudad de México adoptă inițiativa „Mănânci ce vrei, plătești cât poți” / Un model de solidaritate ce promite să devină global

Mănânci cât vrei, plătești cât poți FOTO: Dreamstime/https://g4food.ro/inteligenta-artificiala-ar-putea-revolutiona-siguranta-alimentara-la-nivel-global/

Norma Listman și Saqib Keval, proprietarii unui restaurant cu o stea Michelin, au inițiat un concept nou în gastronomie: „Mănânci ce vrei, plătești cât poți”. Asta înseamnă că de câteva ori pe an, restaurantul renunță la prețurile obișnuite și oferă clienților meniuri complete cu preparatele sale de fuziune mexicană, africană și indiană. În loc de factură, oaspeții primesc un plic în care pot lăsa suma dorită. Singura condiție este ca aceștia să scrie cât din acea sumă este destinat personalului și cât restaurantului, notează BBC.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Preparate precum camarones pa’pelar – creveți gătiți cu vanilie, lime și ghee – sau Kuku Poussin, pui prăjit cu brânză, salată și dressing de tamarind, sunt servite în aceeași formă și calitate ca într-o zi normală. Mulți plătesc simbolic sau oferă cadouri, alții lasă chiar sume mai mari decât prețurile standard, uneori triplu.

„Este modul nostru de a deschide ușile tuturor, indiferent de statutul economic”, spune Keval. „Mâncarea nu trebuie să fie un privilegiu, ci un spațiu comun.”

Dincolo de gastronomie, o declarație socială

Ciudad de México se confruntă cu probleme serioase de gentrificare și turism excesiv. Diferențele sociale și economice devin tot mai vizibile. „Există oameni care fac toți banii și alții care muncesc pentru ei. Vrem să construim o punte între aceste lumi”, explică Listman.

Steaua Michelin a deschis noi oportunități. În acest an, 20 de restaurante din capitală au participat la „Ziua Mănânci ce vrei, plătești cât poți”, pe 27 august. Printre ele se numără Panadería Valle Luna, o brutărie de familie, dar și Expendio de Maíz, un alt restaurant cu stea Michelin, specializat în preparate tradiționale pe bază de porumb.

Pentru Ximena Igartúa, reprezentanta Loup Bar din districtul Cuauhtémoc, participarea are o semnificație colectivă. „Este un mesaj de unitate și solidaritate. O invitație de a depăși prejudecățile și de a oferi ceva înapoi comunității”, spune ea.

Un model cu potențial global

Inițiativa a atras atenția și dincolo de Mexic. Restaurante din Chile, Columbia și Peru au contactat echipa Masala y Maiz pentru a se alătura proiectului. În lume există deja exemple similare, precum Annalakshmi Restaurant din Singapore sau Rethink Café din Brooklyn, dar mișcarea din Ciudad de México își propune să devină un eveniment anual internațional.

Pentru Keval și Listman, visul este simplu: să demonstreze că un restaurant poate fi un loc de solidaritate, nu doar de consum. „Industria e grea, marjele sunt mici și visul pare imposibil. Dar acest model arată că se poate. Și că merită încercat”, spune Keval.

Astfel, dincolo de o farfurie frumos gătită, Masala y Maiz servește un mesaj: mâncarea poate aduce oamenii împreună, indiferent cât sunt dispuși să plătească.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *