Protecţia Consumatorilor a dat amenzi de 2,6 milioane de lei după ce a controlat aproximativ 1.000 de operatori economici din morărit şi panificaţie și a găsit inclusiv insecte în produse / Au fost retrase definitiv de la vânzare 12 tone de pâine

anpc, amenzi, morarir, panificatie Sursa foto: Pexels/Expect Best

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au controlat aproximativ 1.000 de operatori economici din morărit şi panificaţie şi au retras definitiv de la comercializare 12 tone de pâine. Ei au dat amenzi de peste 2,6 milioane de lei, iar printre neregulile găsite au fost produse cu insecte sau expirate, transmite News.ro.

Reprezentanţii ANPC au anunţat, miercuri, că în perioada 10 – 21 iunie, au desfăşurat, la nivel naţional, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legale în domeniul comercializării, etichetării, prezentării şi publicităţii pâinii şi produselor de morărit şi panificaţie.

În ceea ce priveşte pâinea şi produsele de panificaţie, au fost controlaţi 745 de operatori economici, 644 dintre aceştia nerespectând prevederile legale din domeniul protecţiei consumatorilor. Totodată, au fost verificate circa 40 de tone de pâine şi produse de panificaţie.

În urma neregulilor constatate, au fost date 560 de amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 2,6 milioane de lei, şi au fost oprite definitiv de la comercializare aproximativ 12 tone de pâine şi produse de panificaţie în valoare de peste 80.000 de lei.

De asemenea, au fost oprite temporar de la comercializare 2,7 tone de pâine şi produse de panificaţie până la remedierea deficienţelor de etichetare.

Principalele abateri constatate:

  • Comercializarea unor produse în afara datei durabilităţii minimale stabilite de producători.
  • Lipsa inscripţionării sau înscrierea eronată pe etichetă a datei durabilităţii minimale.
  • Comercializarea unor produse cu ambalaje deteriorate.
  • Comercializarea unor produse care nu se încadrează în cantitatea netă declarată.
  • Deficienţe de etichetare prin care nu erau oferite consumatorilor informaţiile obligatorii.
  • Lipsa informării consumatorilor referitor la ingredientele din care sunt compuse produsele comercializate, aditivii alimentari utilizaţi şi valorile nutriţionale.
  • Nerespectarea afişării denumirii furnizorului de pâine, a denumirii produselor livrate şi a preţului de vânzare.
  • Comercializarea produselor fără niciun element de identificare-caracterizare.
  • Lipsa afişării componentelor cu efecte alergene la locul de comercializare.
  • Lipsa inscripţionării cantităţii nete şi a listei ingredientelor sau înscrierea eronată a acesteia.
  • Lipsa traducerii în limba română a elementelor de identificare-caracterizare.
  • Folosirea unor produse şi proceduri nesigure în cadrul serviciilor prestate.
  • Inscripţionarea unor informaţii care puteau induce în eroare consumatorii.
  • Nerespectarea condiţiilor de transport, depozitare, producere şi comercializare.
  • Nerespectarea temperaturii de păstrare indicată de producător.
  • Lipsa afişării preţurilor sau neafişarea acestora în mod vizibil şi lizibil.
  • Nerespectarea regimului promoţiilor.
  • Utilizarea unor mijloace de măsură şi control neverificate metrologic.
  • Lipsa autorizaţiilor de funcţionare.

Produse de morărit

În ceea ce priveşte produsele de morărit, au fost controlaţi 184 de operatori economici, dintre care 112 au înregistrat nereguli. Au fost verificate circa 32 de tone de produse de morărit. În urma abaterilor constatate, au fost date 94 de amenzi contravenţionale în valoare de peste 500.000 de lei, au fost oprite definitiv de la comercializare cinci tone de produse şi temporar 1,2 tone pentru deficienţe de etichetare.

Cele mai frecvente nereguli întâlnite:

  • Comercializarea produselor infestate cu insecte.
  • Comercializarea unor produse în afara datei durabilităţii minimale stabilite de producători.
  • Comercializarea unor produse cu ambalaje deteriorate.
  • Deficienţe de etichetare.
  • Comercializarea produselor fără niciun element de identificare-caracterizare.
  • Lipsa informării consumatorilor referitor la ingredientele şi valorile nutriţionale.
  • Nerespectarea condiţiilor de transport, depozitare, producere şi comercializare.
  • Lipsa afişării preţurilor sau afişarea acestora într-un mod necorespunzător.
  • Nerespectarea regimului promoţiilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Sursa foto: Pexels/Expect Best

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *