Sergiu Bulzan, proprietarul SBF (Savoarea Bunătăților Fermecate), o afacere de familie din Bihor care procesează ciuperci și fructe de pădure, a declarat că a început să facă procesare din dorința de a intra în marile lanțuri de magazine cu un produs de calitate superioară.
Sergiu ne spune că la început a lucrat foarte mult pe partea de angro, în țări europene, precum Germania, Elveția, Austria, Italia. Din 2018 a început construirea brandului „SBF – Savoarea bunătăților fermecate”. De atunci, firma a început să ambaleze produse de bază, fructe și ciuperci, sub brandul propriu. De anul trecut, firma început și producția de alimente procesate, precum risotto cu hribi, sos de trufe, sare cu hribi sau paste cu trufe.
Proprietarul brandului SBF ne spune că afacerea este profitabilă, „în sensul în care dacă n-ar fi n-am mai lucra”. El ne mai spune că este foarte dificilă intrarea pe piață. Acest lucru se întâmplă deoarece există concurență, care uneori este neloială, potrivit antreprenorului. „Intrarea pe supermarketuri este destul de dificilă și atunci trebuie s-o luăm pas cu pas, de la vânzarea online, vânzarea în magazine de specialitate”, a explicat Sergiu pentru G4Food.
Procesarea este făcută într-o hală. „Suntem o hală de procesare cu toate autorizațiile în vigoare”, precizează proprietarul SBF. „Este o investiție de ordinul sutelor de mii de euro”, mai spune Sergiu, care precizează faptul că nu ne poate oferi o sumă exactă, deoarece investește constant.
Lansarea de produse procesate ajută firma să se diferențieze
Dorința de a se diferenția de concurență și de a putea să ofere clientului un produs așa cum l-a dorit pentru sine l-a determinat pe Sergiu să intre pe partea de procesare de alimente. Potrivit lui, vânzarea de hribi congelați o pot face multe companii, dar nu același lucru poate fi spus despre sosul de trufe. „În momentul în care avem crema noastră, pe rețeta noastră, este cu totul altceva și atunci ne putem diferenția de restul companiilor”, menționează Sergiu.
Sergiu Bulzan ne-a spus că nu a accesat fonduri europene.
În momentul de față SBF are șase angajați. Atunci când începe procesarea materiei prime pentru produse congelate se mai fac angajări și pe o perioadă determinată.
„Este un program normal, de la ora 08:00 la 16:00”, spune Sergiu, referitor la o zi din viața unui angajat. Totul pornește de la sortare, după care materia primă ajunge în depozit, unde este grupată pe categorii. Apoi începe procesul de producție, iar acesta se poate termina în ziua respectivă sau poate dura până în ziua următoare. Acest lucru se întâmplă deoarece materia primă necesită curățare, sortare, verificare. Urmează să fie spălată, congelată (în unele cazuri) sau deshidratată și împachetată. După aceea se ajunge la următorul flux, acela de procesare.
Principalele provocări cu care SBF se confruntă în prezent sunt legate de accesul dificil în unele supermarketuri, chiar dacă fondatorul este sigur de calitatea produselor sale. „Cine a cumpărat de la noi nu-și dorește să ne schimbe”, este încrezător Sergiu. El a adăugat că SBF încearcă să facă tot posibilul pentru a ajunge la o colaborare cu alte supermarketuri.
O altă mare problemă este, potrivit antreprenorului, concurența neloială de piață. Sergiu ne spune că sunt foarte multe întreprinderi mici neautorizate sau chiar persoane fizice cu care concurează la achiziția de materie primă.
Planurile de viitor ale SBF sunt, după cum ne povestește Sergiu, mărirea gamei de produse și extinderea în mai multe lanțuri de retail. El își dorește să ajungă spre sfârșitul anului 2025 la 50 de produse în portofoliu, chiar dacă lucrurile nu mai arată prea bine în economie.
„Sperăm să meargă lucrurile tot mai bine, deși deja e foarte greu în economie”, a mai spus Sergiu.
Sursa foto: G4Food