ANALIZĂ | Piaţa suplimentelor alimentare din România va ajunge la 726 de milioane de euro în 2025, în creştere cu 7,9% faţă de anul precedent

compani de suplimente alimentare a incalcat legea privind concurenta neloiala Sursa foto: Pexels

Piaţa de suplimente alimentare din România va atinge în 2025 valoarea de 726 de milioane de euro, în creştere cu 7,9% faţă de anul precedent, arată datele prezentate de un importator de astfel de produse, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Datele colectate pe baza prognozelor realizate de Pharma& Hospital Report Cegedeim au fost prezentate în cadrul simpozionului medical “Soluţii Integrate pentru Minte şi Corp” organizat la Cluj-Napoca.

Conform unui comunicat al companiei Type Nature, 9 din 10 români au luat cel puţin o dată un supliment alimentar, cele mai populare fiind probioticele, hepatoprotectoarele şi produsele pentru imunitate şi protecţia tractului respirator. O tendinţă în piaţă este creşterea interesului pentru suplimentele destinate sănătăţii mentale şi emoţionale, reflectând o atenţie sporită acordată de consumatori bunăstării psihice.

O măsură care ar putea revoluţiona sistemul medical românesc, potrivit companiei, este includerea acestor produse în programul public de sănătate. Cu mai mult de jumătate din cheltuielile publice de sănătate concentrate pe tratarea bolnavilor cronici şi a cazurilor acute, implementarea unei strategii de prevenţie bazată pe suplimente ar putea genera economii importante pentru bugetul public. De altfel, şi experienţa internaţională susţine această idee – în următorii patru ani, Ţările de Jos şi statele nordice se pregătesc să implementeze programe similare de decontare a suplimentelor alimentare, recunoscând potenţialul acestora de a reduce cheltuielile publice în domeniul sănătăţii.

“Odată cu includerea în programul public de sănătate, piaţa suplimentelor va deveni pilonul care asigură prevenţia, completând strategiile din domeniul sănătăţii. Astfel, investiţia în prevenţie prin decontarea suplimentelor alimentare ar micşora presiunea asupra sistemului medical şi ar transforma România într-un model demn de urmat la nivel european pentru tot ceea ce înseamnă medicină preventivă”, a declarat Valentin Popescu, co-fondator Type Nature, citat în comunicat.

Acesta a mai arătat că decontarea produselor este un pas necesar dar nu şi suficient, fiind nevoie de continuarea eforturilor pentru educarea populaţiei în privinţa beneficiilor prevenirii, dar şi de crearea de protocoale medicale standardizate pentru utilizarea suplimentelor.

Un alt aspect remarcabil evidenţiat de studiul Type Nature este că Europa s-a poziţionat ca numărul 1 în inovaţie la nivel mondial în domeniul suplimentelor alimentare, menţinându-se trendurile pozitive din anul precedent şi înregistrând o creştere peste nivelul general al pieţei mondiale.

Type Nature estimează că atinge în acest an o cifră de afaceri de 12 milioane de lei, în creştere cu peste 30% faţă de anul anterior, şi anunţă că va marca un moment istoric prin vânzarea flaconului cu numărul un milion pe piaţa românească.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *