„Are un potențial extraordinar de aromă și gust, ceea ce îi permite să fie combinat în moduri variate”, spune Verónica Hegar despre un ceai pudră, care își face loc acum și în cocktalerie.
Verónica a fondat în 2016 Tesuko, un proiect care a transformat-o într-una dintre cele mai importante specialiste în ceai din Spania și a călătorit până la Kyoto pentru a găsi ceiul perfect.
Matcha: mai mult decât un ceai, o tendință globală
Un verde smarald de o intensitate remarcabilă – acesta este semnul unui matcha autentic. „Ferește-te de culorile șterse și de aromele care tind spre galben”, explică Verónica pentru El Pais. Magazinul ei online încearcă din 2016 să aducă acest produs din zona experților către publicul larg. Călătorește în întreaga lume pentru a cerceta originile și metodele de producție ale ceaiului, explorând arome din regiuni precum Nepal și Malawi, pe lângă celebrele plantații japoneze.
Certificare de somelier de ceai
Hegar recunoaște că matcha a devenit astăzi o tendință de neoprit. Nu doar datorită gustului, culorii și mirosului său, ci și pentru multiplele sale utilizări gastronomice. În plus, metodele sale de producție îl fac unic:
„Plantele de ceai sunt tunse cu grijă”, explică Hegar, care deține și o certificare de somelier de ceai. „Primăvara, când încep să crească frunzele noi, planta este acoperită cu umbră timp de 25 până la 40 de zile.” Astfel, frunzele se dezvoltă căutând lumina slabă filtrată prin pânza protectoare de deasupra. Ulterior, sunt culese manual, opărite cu abur și măcinate fin. Matcha este un ceai special deoarece se prezintă sub formă de pudră.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
Cele mai rafinate varietăți de matcha vin din Japonia
„În prezent, matcha de calitate superioară este produs exclusiv în Japonia, iar cele mai bune provin din Uji (sudul orașului Kyoto), Yame (prefectura Fukuoka) și prefectura Miyazaki”, explică specialista. Interesul său pentru acest ceai s-a dezvoltat acum mai bine de un deceniu, iar cunoștințele sale i-au permis să urmărească evoluția matcha: de la un produs aproape necunoscut, la un ingredient de bază în restaurante, cafenele și baruri de cocktailuri.