Lanțul american de fast food Papa John’s International și-a anunțat recent intenția de extindere a afacerii în India, unde vrea să deschidă 650 de pizzerii, scrie agenția Reuters. Actuala decizie reprezintă de facto o întoarcere de 180 de grade, după ce în 2017 compania părăsise piața indiană din cauza rezultatelor sub așteptări.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Compania cu capital american se află în top 3 mondial la livrarea de pizza la domiciliu, fiind înființată în urmă cu mai bine de 40 de ani. A fost fondată în 1984 de un tânăr care avea doar puțin peste 20 de ani, John Schnatter. Un fel de întruchipare a visului american. Astăzi, Papa John’s International continuă să se extindă și să lanseze provocări chiar și pe cele mai dificile piețe, așa cum este și decizia de revenire pe piața indiană.
Obiectivul declarat pentru India este acela de a deschide 650 de locații până în 2035, în condițiile în care multe lanțuri de fast-food de pe piața indiană au fixate obiective de creștere, într-o piață departe de a fi una fără provocări. Papa John’s International nu face, dealtfel, decât să urmeze exemplul rivalului său direct, Little Caesars, care a deschis deja o primă locație pe piața indiană în iunie, potrivit Reuters.
Economia Indiei are o prognoză de creștere însemnată
Fondată în 1959, Little Caesars este al treilea cel mai mare lanț de pizzerii din lume, prezent în peste 29 de țări. Încercând să adapteze pizza la gusturile locale, Little Casesars speră să depășească în curând în India rivali de calibru precum Domino’s Pizza – peste 2200 de locații, Pizza Hut, cu aproape 1000, și KFC, prezente deja pe această piață încă de acum mai multe decenii. Pe lângă alți operatori locali, cu branduri multilocație sau autonomi.
Potrivit declarațiilor reprezentanților de top din managementul companiei, Little Caesars plănuiește să deschidă zeci, chiar sute de locații în India în următorii ani, încercând să profite de creșterea economică susținută a acestui stat asiatic. „India se află pe o traiectorie de creștere. Nu vrem să pierdem acest val”, a spus Carlos Vidal, vicepreședinte pentru dezvoltare internațională la Little Caesars.
Economia Indiei este prognozată să crească cu 6,5% în exercițiul financiar 2026, menținându-și poziția de cea mai rapidă economie majoră în creștere, potrivit Fondului Monetar Internațional. Iar pe lângă India, brandul își extinde prezența și pe alte piețe emergente precum Malaezia, Filipine, Indonezia, Thailanda, Emiratele Arabe și Brazilia.
Cum adaptează marile lanțuri de fast food pizza pe gustul indienilor
Printre modificările care să vină în întâmpinarea gustului local se numără, printre altele, în cazul Little Caesars, oferte de pizza vegetariene sau blatul bine condimentat, cele simple nefiind pe gustul populației locale.
În timp ce Papa John’s International vrea să încerce și pe piața indiană versiunile lansate de curând în Emiratele Arabe – croissant pizza sau garlic 5-cheese crust pizza.
Acestui din urmă lanț de fast food îi este recunoscut meritul de a finanța din profit Papa John’s Foundation, fondată în 2019 pentru a sprijini comunitățile locale în lupta împotriva sărăciei și pentru reducerea risipei alimentare. Totodată, este primul lanț american care a anunțat eliminarea aromelor artificiale și a coloranților sintetici din întregul meniu.