Multinaționala Kraft Heinz anunță că va elimina coloranții artificiali din produsele sale până la sfârșitul anului 2027, mai târziu decât ținta stabilită de administrația Trump

Kraft-Heinz-promite-sa-elimine-colorantii-din-ultimele-produse-care-ii-mai-contin foto: thebrandhopper.com

Compania Kraft Heinz a anunțat că va elimina complet coloranții artificiali din toate produsele sale comercializate în SUA până la sfârșitul anului 2027 – un termen cu un an mai târziu față de obiectivul propus de autoritățile federale în timpul administrației Trump, care încearcă să reducă utilizarea ingredientelor sintetice, potrivit unei informații publicată de cotidianul Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Angajamentul Kraft Heinz vizează produse precum băuturile Kool-Aid, deserturile Jell-O și bezelele Jet-Puffed, unde acești aditivi sunt încă folosiți.

Anunțul vine la mai puțin de două luni după ce Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) a declarat că va elimina treptat, „până la sfârșitul anului viitor”, majoritatea coloranților sintetici pe bază de petrol din alimentele vândute în SUA. Secretarul american al sănătății, Robert F. Kennedy Jr., a spus că această decizie s-a bazat pe un acord voluntar cu industria alimentară.

Eliminarea coloranților artificiali este una dintre primele măsuri din programul lui Kennedy intitulat „Make America Healthy Again”. Criticii însă au remarcat caracterul voluntar al inițiativei, reglementată de Legea federală privind alimentele, medicamentele și cosmeticele, ceea ce i-ar putea reduce eficiența.

„Majoritatea produselor noastre conțin coloranți naturali sau nu conțin deloc, iar de ani de zile lucrăm la reducerea utilizării coloranților sintetici FD&C în restul portofoliului nostru”, a declarat Pedro Navio, președintele Kraft Heinz pentru America de Nord.

Compania a mai precizat că a eliminat coloranții artificiali din Kraft Mac & Cheese încă din 2016, iar culoarea ketchupului Heinz provine exclusiv din roșii.

Se încearcă echilibrarea eforturilor de adaptare la datele economice nu tocmai roz ale companiei

Kraft Heinz susține că este încrezătoare în respectarea termenului propus, având în vedere dificultățile tehnice în obținerea sau înlocuirea anumitor nuanțe: „Vizăm finalul lui 2027 pentru a ne asigura că oferim consumatorilor cea mai bună calitate posibilă, fără a compromite gustul sau experiența.”

Creată în urma fuziunii din 2015 dintre brandurile Kraft și Heinz, susținută de 3G Capital și Berkshire Hathaway (deținută de Warren Buffett), compania a înregistrat un declin de peste 60% la bursă în ultimii zece ani, pe fondul scăderii volumelor de vânzări. Luna trecută, doi membri ai consiliului de administrație proveniți din Berkshire Hathaway (care deține 27,5% din acțiuni) au demisionat. Compania a declarat că explorează „tranzacții strategice potențiale” pentru a-și revigora prețul acțiunilor – posibil inclusiv prin vânzarea unor active, potrivit analiștilor.

Alte companii urmează și ele exemplul. Tyson Foods, procesator de carne, a promis eliminarea coloranților sintetici din produsele sale până la finalul lunii mai. PepsiCo a anunțat că chipsurile Lay’s și tortilla Tostitos nu vor mai conține coloranți artificiali până la sfârșitul anului.

Potrivit Kraft Heinz, aproximativ 90% din vânzările nete din SUA provin deja din produse care nu conțin coloranți FD&C. Pentru restul, compania va elimina complet coloranții acolo unde nu sunt esențiali pentru experiența consumatorului, îi va înlocui cu pigmenți naturali sau va căuta nuanțe alternative în cazurile în care nu există variante naturale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *