Industria de morărit şi panificaţie, luată la control/ Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor a aplicat amenzi de peste 2,8 milioane lei în luna iunie

anpc amenzi industrie morarit si panificatie Foto: Unsplash

Echipele de control ale Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au aplicat amenzi de peste 2,8 milioane lei unor operatori economici din industria de morărit şi panificaţie, în urma unor verificări efectuate în perioada 9 – 20 iunie, la nivelul întregii ţări, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei, transmis marţi AGERPRES, în perioada menţionată, ANPC a desfăşurat o serie de acţiuni de verificare a modului de comercializare, etichetare, prezentare şi publicitate a pâinii şi produselor de panificaţie, ca parte a unei tematici naţionale de control.

Comisarii ANPC au controlat 628 operatori economici, la 532 dintre aceştia fiind identificate nereguli. În acelaşi timp, au fost verificate peste 22 tone de pâine şi produse de panificaţie, la 8,6 dintre acestea semnalându-se deficienţe.

Ca urmare a neregulilor constatate, comisarii ANPC au dispus unele măsuri, respectiv 471 amenzi contravenţionale în valoare de peste 2,3 milioane lei şi 211 avertismente. Totodată, inspectorii ANPC au dispus oprirea temporară de la comercializare a circa 4 tone de pâine şi produse de panificaţie cu deficienţe de informare, precum şi oprirea definitivă şi retragerea de la comercializare a 2,2 tone de pâine şi produse de panificaţie în valoare de peste 36.000 lei.

Principalele abateri constatate au fost: comercializarea produselor de panificaţie cu modificări organoleptice (urme de mucegai, modificări de aspect şi culoare etc.), comercializarea produselor de panificaţie în afara datei durabilităţii minimale stabilite de producători şi comercializarea unor produse de panificaţie în ambalaje deteriorate sau care nu se încadrează în cantitatea netă declarată.

Pe de altă parte, comisarii ANPC au constatat comercializarea produselor de panificaţie cu etichete incomplete (pe care nu erau menţionate toate informaţiile obligatorii necesare consumatorilor pentru a alege sortimentul dorit, ex.: denumirea produsului, lista ingredientelor, cantitatea netă, componente alergene, condiţii de păstrare etc.) sau pe care nu se aflau informaţiile suplimentare (ex.: denumirea furnizorului de pâine, a preţului de vânzare cu amănuntul exprimat în lei/kg etc.).

Pe lista de abateri se mai află: comercializarea unor produse de panificaţie fără menţionarea declaraţiei nutriţionale sau a provenienţei din produs congelat, pe etichete; nerespectarea condiţiilor de transport, depozitare, producere şi comercializare a pâinii şi produselor de panificaţie (folosirea unor spaţii de frig neigienizate corespunzător, a unor rafturi necurăţate, cu reziduuri alimentare şi praf, a unor echipamente de coacere sau prăjire neigienizate etc.) şi nerespectarea temperaturii de păstrare a produselor indicate de producător.

Comisarii ANPC au mai constatat: lipsa afişării preţurilor de vânzare sau a preţului de vânzare pe unitatea de măsură, neconcordanţe între preţul produselor la casa de marcat faţă de cel de la raft şi lipsa autorizaţiei de funcţionare.

În ceea ce priveşte produsele de morărit, au fost verificaţi 199 operatori economici, la 118 dintre aceştia înregistrându-se nereguli şi peste 48 tone de produse, din care circa 7 tone prezentau abateri.

Ca urmare a abaterilor constatate, au fost dispuse următoarele sancţiuni: 103 amenzi contravenţionale în valoare de 530.000 lei, 30 avertismente, oprirea temporară de la comercializare a 1,5 tone de produse de morărit cu probleme de etichetare şi oprirea definitivă şi retragerea de la comercializare a circa 5 tone de produse de morărit în valoare de peste 16.000 lei.

Printre cele mai frecvente nereguli întâlnite au fost: comercializarea unor produse de morărit cu ambalaje deteriorate şi comercializarea unor produse de morărit în afara datei durabilităţii minimale stabilită de producători

Totodată, inspectorii ANPC au mai constatat comercializarea unor produse de morărit cu etichete incomplete sau fără elemente de identificare-caracterizare, lipsa indicării ţării de origine/locului de provenienţă a produselor şi lipsa menţionării declaraţiei nutriţionale.

“Calitatea pâinii şi a produselor de morărit şi panificaţie trebuie să fie o certitudine, nu o loterie pentru consumatori. Acţiunile noastre urmăresc să protejeze sănătatea şi interesele oamenilor, asigurându-ne că ceea ce ajunge pe masa lor respectă toate standardele legale şi de siguranţă. Vom continua să fim la fel de vigilenţi, să sancţionăm ferm neregulile şi să sprijinim operatorii economici care îşi desfăşoară activitatea corect, pentru ca încrederea consumatorilor în aceste produse să rămână neclintită”, a afirmat Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *