Executivul a aprobat în şedinţa de joi actualizarea Registrului Agricol pentru perioada 2025-2029, reiese dintr-un comunicat transmis de Guvern, transmite Agerpres.
Registrul agricol se elaborează pentru o perioadă de 5 ani, datele fiind completate anual de către autorităţile administraţiei publice locale, menţionează sursa citată.
“Având în vedere că după data de 31 decembrie 2024 formularele registrului agricol 2020-2024 nu mai pot fi utilizate, a fost necesară elaborarea unui nou act normativ care să aprobe atât registrul agricol pentru perioada 2025-2029, cât şi formularele aferente. Pentru buna desfăşurare a activităţii, primarii comunelor, oraşelor şi municipiilor trebuie să ia măsuri pentru tipărirea noului registrului agricol pe suport de hârtie, sau, după caz, să asigure funcţionarea sistemului de gestiune electronică a acestuia, utilizând noile formulare”, informează Guvernul.
Datele înscrise în formulare sunt utilizate de Institutul Naţional de Statistică, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Ministerul Finanţelor, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi de alte instituţii. De asemenea, aceste date sunt utilizate în procedura de verificări încrucişate pe care le execută APIA în vederea acordării schemelor de sprijin pentru producătorii agricoli.
“Prezentul act normativ oferă posibilitatea de a înscrie datele referitoare la gospodăriile populaţiei şi la societăţile/asociaţiile agricole, precum şi la orice alte persoane fizice şi/sau juridice care deţin teren în proprietate/folosinţă/concesiune şi/sau animale. Totodată, în noul registru agricol au fost introduse reglementări privind înregistrarea suprafeţelor piscicole, care sunt utilizate temporar de către fermieri, ca suprafeţe agricole, conform prevederilor legislaţiei europene în vigoare”, informează Guvernul.