Italia a vândut în primele zece luni ale anului 2020 produse de bază din dieta mediteraneeană ( fructe și legume, paste, ulei de măsline extravirgin, conserve de roșii ) cu 9% mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2019, deși pandemia covid 19 a afectat puternic comerțul internațional, scrie publicația agricultura.it, care citează surse statistice oficiale.
Pe fondul pandemiei, consumatorii au ales produse sănătoase, pentru a-și fortifica organismul. Aceste opțiuni au fost constatate la nivel global. În acest context, cererea a crescut, iar producătorii și exportatorii italieni au reușit să vândă conserve de roșii cu 17% mai mult, paste cu 16% în plus, ulei de măsline (+ 5%) și fructe și legume (+ 5%).
Creșterea a fost favorizată și de revenirea, pe toate continentele, la pregătirea meselor la domiciliu, din cauza blocării pe scară largă a serviciilor de catering. Bucătăria italiană a fost confirmată ca fiind cea mai populară atât în interiorul, cât și în afara casei.
Succesul produselor Made in Italy pe piața internațională este cu atât mai important pentru italieni cu cât anul trceut s-au împlinit 10 ani de la înscrierea Dietei Mediteraneene în lista patrimoniului cultural imaterial al umanității de către UNESCO. Recunoașterea Dietei Mediteraneene la nivel mondial este datorată studiilor omului de știință american Ancel Keys care a evidențiat prima dată efectele benefice ale acesteia, după ce a trăit peste 40 de ani în Acciaroli, în provincia Salerno.
Totodată, Dieta Mediteraneană a fost clasificată în 2020 drept cea mai bună dietă din lume, într-un clasament realizat de publicația americană News & World’s Report, cunoscut la nivel mondial pentru întocmirea de clasamente și sfaturi pentru consumatori. Dieta Mediteraneană ar avea efecte pozitive asupra sănătății inimii și a sistemului nervos, pentru prevenirea cancerului și a bolilor cronice, pentru prevenirea și controlul diabetului.
foto agricultura.it