La Bucharest Street Food Festival (27 – 29 aprilie) am descoperit un truck-food unde era preparată, aproape instant, înghețată artizanală. M-am oprit acolo și datorită gălăgiei vesele pe care o făceau cei patru băieți, strigând, atrăgând atenția asupra muncii lor, volubili, în timp ce loveau și mărunțeau, fiecare cu două lopățele metalice, o compoziție din care nu lipseau fructele.
Tentativele mele anterioare de a discuta cu mai mulți proprietari de truck-food-uri și, firește, cu mai mulți chefi care trebăluiau acolo eșuaseră, așa că m-am apropiat de camionul cu înghețată ca să-mi încerc norocul din nou, gândindu-mă că niște băieți veseli sunt și comunicativi.
Cosmin Ionuț are 19 ani și conturi pe TikTok și pe Instagram. El a înțeles cum stă treaba cu comunicarea publică.
„Noi preparăm înghețata pe loc, avem ingrediente naturale. Dacă spunem că folosim căpșune, folosim căpșune proaspete. Avem două baze: una cu lapte și frișcă și alta cu extract de fructe îndulcit cu ștevie.”
Afacerea nu este a lui Cosmin, dar tânărul nu a avut o problemă să iasă din camion și să vorbească despre ce fac ei acolo pentru clienții lor. Precizez acest lucru, fiindcă îi auzisem până atunci pe alți angajați spunându-mi că eu nu dau interviu, trebuie să vină șeful. Oare șefii ăia nu s-au gândit să investească un pic și în instruirea unui angajat-doi pentru a vorbi despre afacerea lui?
„Noi mergem peste tot în țară, la Brașov, la Timișoara, la Constanța, la Untold și la Neversea.”
Cosmin mi-a prezentat sortimentele de înghețată, cu banane, cu căpșune, cu cremă de ciocolată, în timp ce colegii lui mărunțeau cu rapiditate ingredientele, strigau, atrăgeau atenția și clienții se strângeau tot mai mulți.
Dincolo de felurile de înghețată, Cosmin a oferit, de fapt, o mică lecție de comunicare. Pentru ca munca noastră să aibă succes, trebuie să învățăm să vorbim celorlalți despre munca noastră.